Trend A Leafben kel életre a Nissan és a Microsoft szerelemgyereke

A Leafben kel életre a Nissan és a Microsoft szerelemgyereke

autopro.hu | 2016.01.27 10:59

A Leafben kel életre a Nissan és a Microsoft szerelemgyereke

A Nissan és a Microsoft bejelentették, hogy a Microsoft Azure lesz minden Nissan Leaf, valamint az Európában forgalmazott összes Infiniti modell Connect Telematics Systems (CTS) rendszerének kiszolgáló platformja.

Hirdetés

2010-es bemutatása óta a Leafből 200 ezernél többet értékesítettek világszerte, ezzel a modell a világ legkeresettebb elektromos autója. A gyártó most az Azure-t választotta partneréül a fedélzeti mobil megoldásokhoz, a járművekkel való új interakciós megoldások létrehozásához, valamint a biztonság fokozásához.



Az új modellek tervezése során figyelembe veszi az autóvásárlók következő generációjának, a környezettudatos vásárlók igényeit. A vezetőikkel és a külvilággal új módon kapcsolatot tartó elektromos autók vonzóbbak és kényelmesebbek a vásárlók számára. E kapcsolatra alapulnak az autóban rendelkezésre álló térképek, a töltőállomás-kereső szolgáltatás, a töltési állapot kijelzése, valamint a napjainkban az autóktól elvárt összes digitális szolgáltatás. Az Azure csúcstechnológiás védelemmel rendelkező globális felhőplatformot biztosít, amelynek segítségével az autógyártó széles ügyfélköre számára képes világszerte zavartalanul biztosítani szolgáltatásait.

A Nissan CTS az Azure-ral összekapcsolva lehetővé teszi a járműhöz való távoli hozzáférést. A CTS segítségével a Leaf tulajdonosok akkor is használhatják autójuk számos funkcióját, amikor éppen nem benne ülnek. Lehetőség van többek között arra, hogy az álló autón mobiltelefonjuk segítségével távolról bekapcsolják és vezéreljék a légkondicionálót vagy éppen a töltési funkciókat. A töltés akár a fedélzeti időzítő beprogramozásával is indítható.

A Microsoft volt az első jelentős felhőszolgáltató, amely megfelelt a felhőbeli adatvédelemre vonatkozó első nemzetközi szabvány, az ISO 27018 előírásainak. Az Azure számos operációs rendszert, programnyelvet és eszközt támogat, így biztosítja a rugalmasságot és választás lehetőségét a Nissan számára.

A modellek alapfelszereltségében megtalálható hangvezérelt üzenetírási szolgáltatással a vezetők hangutasításokkal kezelhetik beérkező szöveges üzeneteket anélkül, hogy akár csak egy pillanatra is le kellene venni a kezüket a kormányról vagy szemüket az útról. A rendszer figyelmezteti a vezetőt a beérkező üzenetre, majd a rendszer elindításával az üzenet meghallgatható, amelyre diktálással vagy a kormánykerék kapcsolóival kiválasztott előre beállított üzenetekkel (például „vezetek, nem tudok írni”, „úton vagyok”, „késni fogok” vagy „rendben”) lehet válaszolni. Ezt az Azure háttérkapcsolata és támogatása teszi elérhetővé a vezetők számára.

A Nissannak arra is lehetősége van, hogy az új hasznos helyek (POI) adatait vezeték nélkül elküldje az autókra, így a szolgáltatások frissítésekor mindig a legfrissebb információkat biztosítsa az ügyfelek számára. Az Azure-integrációnak köszönhetően a Nissan gyorsabban piacra dobhatja az új összekapcsolt szolgáltatásokat, valamint rugalmasabb megoldásokkal készülhet fel a jövőre.

Kiemelt Partnereink