Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A közlekedési lámpák a hálózatba kötést is megállítják?
A technológia ígérete, óriási előnyökkel járna, de terjedésére még jócskán várhatunk, ha a fejlesztőknek és a hatóságoknak nem sikerül közös nevezőre jutnia.
Mint ahogy arra a KPMG éves autóipari elemzése is rávilágított, a digitalizálás és hálózatba kapcsolás állt az élre az autóipari trendek között. A gyártók és beszállítók gőzerővel fejlesztik és tesztelik az egymással kommunikáló járműveket, a folyamatba pedig egyre nagyobb mértékben bevonják a környezetet is: az Audi például már a közlekedési lámpákkal „beszélget”. Csakhogy a trend megjelenése csupán kezdeti lépés, a technológia további kiépítése már jóval nagyobb kihívás, melynek egy hétköznapi eszköz jelentheti a legnagyobb akadályát: a közlekedési lámpa.
A közlekedési lámpák bevonása egy közös, V2V kommunikáción alapuló rendszerbe nem kevés előnnyel járna: nem csak a közlekedők utazásra fordított ideje csökkenhetne, de jelentősen javulna a járművek üzemanyag-felhasználási hatékonysága. Ezen felül a Connected Signals adatelemző cég szerint ha a világ minden nagyvárosában minden egyes autó ismerné a közlekedési lámpák ciklus- és váltási idejét, évente 200 milliárd tonna szén-dioxiddal kevesebb kerülne a légkörbe.
A lámpák felokosítása több módon történhet, a fejlesztéssel foglalkozók leginkább vagy a rádióalapú, kis hatótávolságú, vagy az internetalapú, központi adatbázist igénybe vevő megoldást választják. Mindössze ez a két megközelítési mód is elegendő, hogy alapvető kompatibilitási kérdéseket vessen fel, ami lelassíthatja a technológia terjedését, írja az autonews.com.
A Traffic Technology Services igazgatója szerint ráadásul néha a technológiai korlátok jelentik a legkisebb problémát, hiszen a kényes adatkezelési kérdések miatt a kormányzati, jogi, politikai szempontok egyeztetése és elfogadása szintén óriási akadályokat jelenthet a gyártóknak és beszállítóknak. A tesztelési területeken kívüli kiépítés ezen felül óriási anyagi vonzattal is jár.