Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A just-in time mobilitás megteremtésén dolgozik a Toyota
A Toyota működésirányítási rendszert fejlesztett a következő években érkező e-Palette autonóm akkumulátoros elektromos személyszállító járművéhez a just-in time utasszállítás megteremtése érdekében. Az új platform jóvoltából a menetrend automatikusan az utaslétszámhoz igazodhat majd, a meghibásodott járművek pedig maguktól a szerviz felé vehetik az irányt.
Akio Toyoda, a Toyota elnöke még a 2018-as CES fogyasztói elektronikai kiállításon jelentette be az e-Palette érkezését, illetve hogy mobilitási vállalattá alakítja a japán autógyártót. Az e-Palette 2019-ben, a Tokiói Autószalonon mutatkozott be. Első éles megmérettetése a Tokióban megrendezésre kerülő, következő olimpiai és paraolimpiai játékokon lesz, melyet 2021 júliusára halasztottak a koronavírus-járvány miatt.
A Toyotánál úgy látják, hogy a járvány megdobta az olyan mobilitási formák iránti igényt, melyek biztosítják a megfelelő fizikai távolságtartást, valamint az áruk és szolgáltatások házhoz szállítását. Emellett a népesség öregedése új kihívásokat szül, ugyancsak serkentően hatva az e-Palette, illetve más „mobilitás, mint szolgáltatás” (mobility-as-a-service – MaaS) megoldások iránti keresletre.
Kevesebb idő megy el a megállóban ácsorgással
A Toyota célja, hogy just-in time, vagyis éppen időre érkező mobilitási szolgáltatásokat nyújtson a jövőben. Ennek jegyében fejlesztette ki az e-Palette-hez az új működésirányítási rendszert, ami a Toyota Mobilitási Szolgáltatási Paltform (MSPF) részeként fog működni. Az új rendszerrel csökkenthető lesz a torlódások száma, valamint a járművek érkezéséig eltelt várakozási idő is.
Az Amazonnal fejlesztett MSPF olyan szolgáltatások nyújtását teszi lehetővé, amik a japán gyártó járművei által szolgáltatott adatokra épülnek – ilyenek például a proaktív karbantartási figyelmeztetések.
A Toyota termelési rendszer (TPS) filozófiáján alapuló működésirányítási rendszer egy autonóm mobilitási menedzsmentrendszerből (Autonomous Mobility Management System – AMMS) és egy feladatkezelő platformból (e-Palette Task Assignment Platform – e-TAP) áll. Az AMMS képes a valós idejű adatoknak megfelelően, rugalmasan változtatni az e-Palette járművek menetrendjét, ahogy a járatok számát is. Az éppen üzemelő járművek számában bekövetkezett változást a rendszer úgyszintén leköveti, hozzáigazítva a járművek menetrendjét. Ezenfelül felismeri a rendellenes működésre utaló jeleket, és szükség szerint az érintett járműveket visszarendeli a szervizbe, miközben azok pótlásáról is gondoskodik.
A feladatkezelő platform a járművek működésének emberi felügyeletét segíti. A platform lehetővé teszi a járművek mozgásának és állapotának megjelenítését a távoli irányítóteremben, mindemellett a kézi okos eszközökön keresztül instrukciókkal szolgál a járművek fedélzeti kezelőinek, illetve a karbantartóknak is.
Futurisztikus környezetben fogják tesztelni
A Toyota idén kezdi meg a Fuji hegy lábánál elterülő, úgynevezett Összefont Város építését, ami a jövő városának prototípusaként fog szolgálni. Az e-Palette itteni, valós körülmények közti tesztelése lehetőséget fog nyújtani tapasztaltok gyűjtésére és a koncepció további fejlesztésére.
A Toyota további célja, hogy partnereivel együttműködve több régióban is elkezdje az e-Palette kereskedelmi üzemeltetését a 2020-as évtized korai éveiben.