Trend A digitalizáció épp olyan fontos, mint az e-mobilitás

A digitalizáció épp olyan fontos, mint az e-mobilitás

autopro.hu/F.M. | 2023.01.03 04:23

A digitalizáció épp olyan fontos, mint az e-mobilitás

Fotó: Mercedes-Benz Group Media

Sabine Kohleisen, a Mercedes-Benz HR vezetője egy interjúban hangsúlyozta a digitalizáció jelentőségét - továbbá kifejtette, hogy nagyon örül a továbbképzési programok sikerének.

Hirdetés

Az autóipar átalakulásában gyakran alábecsülik a digitalizáció szerepét – véli a Mercedes-Benz személyzeti osztályának vezetője, Sabine Kohleisen. „Észrevételeim szerint mindenki az elektromobilitásról beszél. A digitalizáció viszont legalább olyan történelmi fordulatot jelent, ha nem nagyobbat” – nyilatkozta a HR vezető.

A digitalizáció a vállalat minden területét összefogja, mindenhol felmerül az adatok elemzésének és gyűjtésének kérdése is. A legfőbb kérdés pedig az, hogy mely folyamatok kerülhetnek digitalizálásra és automatizálásra, illetve, hogy az ezzel felszabadított időben milyen más feladatok végezhetők el. „Meglátásom szerint ez egy hatalmas átalakulás” - mondta Kohleisen.

Továbbképzési offenzíva

Mára egyes területeken szinte teljes foglalkoztatottság uralkodik, a nagy kapacitású gyártóegységekben is. A belső égésű motorokkal szerelt autók gyártása nagy létszámú munkaerőt igényel, egy motor és váltószerkezet előállításához több ember munkája szükséges, mint egy elektromos hajtás megépítéséhez.

Éppen ezért az autógyárak nagy változás előtt állnak a munkaerő terén. A meglévő dolgozók megtartása érdekében képzéseket kell indítani, különben túl sokan veszíthetik el az állásukat. A nyáron Kohleisen egy offenzívát jelentett be a továbbképzésben.

„2023-ig 1,3 milliárd eurót kell Németországban erre a célra fordítani, hogy az átalakulás előfeltételeit megteremtsük” – mondta. Azóta a számok azt mutatják, hogy a karriert érintő képzések nagyon népszerűek, ezzel Kohleisen elégedett.

A kitűzött célt gyorsan elérték

Az adattudományi (Data-Science) képzések is nagyon népszerűek. Kohleisen szerint a Mercedesnek pénzügyi potenciált jelent, hogy az adatok kezelése hatékonysággal, arra megfelelőbb folyamatok útján és termékorientált szemlélet mellett történjen.

Az a cél, hogy világszerte háromezer szoftverfejlesztőt irányítsanak erre a területre, már szinte elértnek tekinthető a konszern számára. Jelenleg 2300-an dolgoznak a cégnél ezen a területen, ebből a sindelfingeni gyárban ezren – a központi létesítményben így el is érték a kitűzött célt – írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink