Techtogether Régi autóval, de sok fejlesztéssel készül a KEFO Motorsport

Régi autóval, de sok fejlesztéssel készül a KEFO Motorsport

Végh Martin | 2022.04.18 12:23

Régi autóval, de sok fejlesztéssel készül a KEFO Motorsport

A KEFO Motorsport a 2021 novemberi Techtogether versenyen | Fotó: Facebook/KEFO Motorsport

Idei versenyein az előző szezonban is használt, de jócskán továbbfejlesztett autójával tervez indulni a Neumann János Egyetem mérnökhallgatói csapata, ami mára az önvezető autó építésének útján is elindult. A csapat idei terveiről Medgyesi Dániel csapatkapitányt kérdeztük.

Hirdetés

- Milyen versenyeken fogtok idén részt venni? Van közöttük olyan, amit különös izgatottsággal vártok?

- Az idei évben két nemzetközi versenyen is részt szeretnénk venni. Ezek közül az egyik a Magyarországon megrendezésre kerülő Formula Student (FS) East, míg a másik a hollandiai FS Netherlands. Emellett a magyar előversenyen, az FS Easter-en is jelen szeretnénk lenni.

Szerintem a teljes csapat nevében mondhatom, hogy mindegyik versenyt különös izgatottsággal várjuk, hisz célunk a lehető legjobb szereplés, de ha egy versenyt ki kellene emelnem, akkor az FS Netherlands lenne az, mert ez egy teljesen új verseny lesz a csapat számára, új kihívásokkal és izgalmakkal, amiket alig várunk, hogy megtapasztaljunk. Habár az FS Netherlands-et várjuk a legjobban, fontosnak tartom megemlíteni, hogy továbbra is a hazai megmérettetések állnak legközelebb a szívünkhöz.

- Terveztek új versenyautót építeni a mostani szezonra? Ha igen, az előzőhöz képest mely területeken hoz jelentős előrelépést az új modell?

- Az ide szezonra a tavalyi koncepciónk továbbfejlesztését tűztük ki célként, mivel az egy igazán versenyképes modellre sikerült a maga 100 lóerős teljesítményével és 196 kilogrammos tömegével, aminek eléréshez az új hibrid monocoque vázunk segített hozzá minket. Több alrendszeren is szeretnénk jelentős fejlesztéseket megvalósítani, illetve nagy hangsúlyt fektetünk a múlt évi hibák kijavítására. A fejlesztésen átesett területek között van például az aerodinamikai csomagunk, valamint a motorunk megfelelő kenését biztosító rendszer. Emellett egy új kábelköteg és az új váltóaktuátorunk beépítésével teljesen átterveztük a versenyautónk elektronikai rendszerét.

- A csapatnál nemrég zárult le a tagfelvétel. Milyen területekre kerestetek új embereket? Mennyire sikerült feltölteni a pozíciókat?

- A tagfelvételt követően, ha nem is minden pozíciót, de a legtöbbet sikerült feltölteni. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy szerintem szinte lehetetlen minden pozíciót feltölteni, hisz minden tagunkra tudunk újabb és újabb feladatköröket ruházni.

- Bálint Bence András volt csapatkapitány még 2020-ban úgy nyilatkozott az autopro.hu-nak, hogy a KEFO Motorsport vizsgálja az elektromos és önvezető autók építésének lehetőségét, de rövid távon ezek egyike sem prioritás. Jelenleg mi a helyzet?

- Bence nyilatkozata óta számos lépést tettünk az önvezető autó építésének irányába, ezek jelenleg alrendszerekbe integrált fejlesztésekként jelennek meg – ilyen például az elektromos fojtószelep. Ezeket jelenleg a versenyre is használt autónkban teszteljük, de a későbbiekben szeretnénk egy régebbi járművünkbe beültetni őket, egyúttal magasabb szintre kapcsolni az önvezetési irányban folyó teszteléseket. Az elektromos és hibrid irányba történő elmozdulás kapcsán pedig számos vizsgálatot szeretnénk folytatni a jövőben, hogy egy jól megalapozott döntést hozhassunk, azonban ez rövid távon továbbra sem prioritás.

- A csapat indulni tervez a májusi Techtogether Automotive Hungary-n. Hogyan készültök a versenyre? Van valami konkrét célkitűzésetek?

- A májusi Techtogether Automotive Hungary versenyre előre kidolgoztunk egy koncepciót a felkészülésre. Minden egyes verseny után ki szoktuk elemezni a hibákat, illetve a pozitívumokat, és ezek alapján tervezzük meg a felkészülés folyamatát. A koncepciónk az előttünk álló verseny kapcsán abban áll, hogy több „session”-t szeretnénk tartani, ahol átbeszéljük a feladatokat, illetve a feladatok prezentálását is gyakorolni fogjuk, hiszen ezekből lehet a legtöbbet tanulni. Konkrét célkitűzésünk pedig az, hogy a tavaszi Techtogether verseny dobogójára állhassunk.

- A Formula Student és Techtogether versenyeken induláson kívül van más tervetek az idei évre?

- A múltban számos egyetemi rendezvényen vettünk részt, ezt a továbbiakban is folytatni szeretnénk. Legutóbb az eCon Engineering által szervezett szakmai konferencián voltunk jelen, és a terveink között szerepel, hogy amennyire lehetőségeink engedik, más konferenciákon is részt vegyünk. Mind emellett a tagtoborzásra is nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni a továbbiakban is.

Az idei szezon a csapat számára különösen meghatározó, hiszen elérkeztünk a jövő évi autónk koncepcionális tervezésének megalapozásához. Mindezek mellett nagy hangsúlyt fektetünk a statikus versenyszámokra való felkészülésre, illetve az idei autónk tesztelésére.

Az autopro.hu az Automotive Hungary szakkiállítással egybekötve, május 10-11. között ismét megrendezi a Techtogether Automotive Hungary versenyt, ahol a magyar mérnökhallgatói csapatok műszaki és gazdasági feladatokat megoldva mérhetik össze tudásukat. Minden érdeklődőtőt szeretettel várunk a verseny helyszínén, a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban!

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink