Techtogether Nincs idejük hátradőlni

Nincs idejük hátradőlni

autopro.hu | 2015.10.10 21:08

Nincs idejük hátradőlni

Közeleg a Techtogether Automotive Hungary 2015 verseny, sorra bemutatjuk a résztvevő mérnökhallgatói csapatokat. Az OECO team az Óbudai Egyetem hallgatóiból áll.

Hirdetés

Nagy lelkesedéssel melegítettek be a fővárosi fiatalok a Techtogether versenyére, elszántságukat szavakba is öntötték. Így fogalmaztak azon csapattagok, akik első alkalommal vesznek részt a rendezvényen: „Már nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak a többiekkel egy olyan versenyen, ahol igazi csapatmunka vár rám.” „Szeretném látni, hogy az évek során felszívott elméleti és gyakorlati tanulmányaim alapján hogyan tudok a csapata részeként helytállni egy olyan versenyen, ahol a két területet együtt kell alkalmazni.” „Szeretem a kreativitással és kihívásokkal teli feladatokat, ezért ott a helyen.” „Jó alkalom, hogy közelebbről megismerjem azokat a cégeket, amelyek közül az egyik a jövőbeni lehetséges munkahelyem.”

A visszatérő, tapasztalt tagok így hangoltak az október végi alkalomra: „Szeretek csapatban dolgozni, így idén is szívesen segítem a többieket a feladatok megoldásában.” „Jó lehetőségnek tartom, hogy a verseny révén jobban összekovácsolódunk, így a további projektfeladatokat is jobban el tudja látni a csapat.” „Szeretem az olyan feladatokat, ahol a gyakorlati tapasztalatok is számítanak, nem csupán a száraz elméleti tudás.”

Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karának 10 fős OECO csapata idén májusban ismét részt vett a Shell Eco-Marathon versenyen, ám utána nem dőltek hátra, mint aki jól végezte dolgát. Rövid pihenőt követően az új, 2016-os terveken kezdtek el dolgozni, azonban az új jármű alapjainak kidolgozása mellett a csapat utánpótlása is komoly feladatot jelentett. Mivel a karon több alternatív és környezetbarát járműves projekt is fut, nehéz az állandó, optimális csapatlétszámot fenntartani. Ám a hallgatók szemében egyre vonzóbbak az OECO projektei, így most is sikerült feltölteni az elballagott tagok helyét. A géptervező, autótechnika és mechatronika szakos hallgatók mellett az egyetem más karairól is érkeznek lelkes hallgatók – villamosmérnökök, programozók és menedzserek segítik a fejlesztéseket, legjobb tudásuknak megfelelően.

Az új jármű fő célja, hogy minél környezetbarátabb megoldás szülessen. Érdekesség, hogy nem csupán működés közben, hanem már a tervezés, gyártás során is szem előtt tartják a fejlesztők a zöld szempontokat.

A 2016-os versenyautónk elődjéhez hasonlóan önhordó karosszériával rendelkezik majd, amelyet kompozit technológiával alakítanak ki. A motor változatlanul az egyetemisták által átalakított Honda GX35, amelyen további fejlesztéseket eszközölnek. Különböző felületi bevonatokkal kísérleteznek a kisebb súrlódás, hosszabb élettartam és alacsonyabb fogyasztás elérése céljával. A szívó-kipufogó rendszert, a szelepvezérlést is tovább optimalizálják végeselem és áramlástani módszerekkel. Az elektronikus motorvezérlő beállításait is tovább tökéletesítik az autóhoz fejlesztett fékpadon, illetve pályán zajló tesztek alapján.

A jármű belvilágának tervezésénél továbbra is a pilóta igényeit tartják szem előtt. A vezetést új fedélzeti elektronika fogja segíteni, mely a sofőr számára fontos információkat, javaslatokat fogja közölni.

Kiemelt Partnereink