Techtogether Nagy lehetőség lehet az O.U.R. Team számára az idei Techtogether

Nagy lehetőség lehet az O.U.R. Team számára az idei Techtogether

Pörge Béla | 2021.10.18 10:21

Nagy lehetőség lehet az O.U.R. Team számára az idei Techtogether

Fotó: O.U.R. Team

Bár maga az O.U.R. Team egy viszonylag friss csapatnak számít, több tapasztalt hallgató is található a tagok között, így számukra nem jelent majd újdonságot a Techtogether verseny. A csapat részt vesz az idei, november 17-18. között megrendezésre kerülő versenyen az Automotive Hungary-n, az autopro.hu Felvári Bálintot kérdezte a megmérettetésről és a csapat terveiről.

Hirdetés

Mikor alakult meg az O.U.R. Team, és most hány fő alkotja a csapatot?

2019 őszén alakultunk, 35 fő alkotja a csapatot vegyesen több karról az egyetemünkről, fiúk és lányok egyaránt vannak a tagok között.

Jelenleg az első autótok, egy belső égésű motorral szerelt Formula Student versenyautó építésén dolgoztok. Hogyan álltok jelenleg a projekttel, és várhatóan mikor fogjátok leleplezni a kész járművet?

Jelenleg az autó terveinek utolsó simításait végezzük, illetve az eddigi munkáinkat igazítjuk az új szabályokhoz. Elsősorban a váz gyártását indítjuk el, majd a futóművet építjük össze. Idén szeretnénk az autót guruló állapotban látni, továbbá a motort beépíteni. A tavaszi időszakra tervezzük a karosszéria gyártását és felszerelését.

A versenyautó lelke egy Suzuki GSX-R600 2006-as motor lesz. Tudnál egy kicsit mesélni magáról az erőforrásról, arról, hogy ti végeztek-e módosításokat rajta, valamint, hogy miért erre esett a választásotok?

Szerintem senkinek sem kell bemutatni a Suzui GSX-R szériáit. Sportmotorok terén közkedvelt típus, amely rendszeresen helytáll különböző nagy versenysorozatokban. Persze ezt nem lehet összehasonlítani egy Formula Student versennyel, hiszen ezeket az erőforrásokat a szabályrendszerhez át kell alakítani és az első lépés az, hogy a levegőellátást egy szűkítővel (20 milliméter átmérő) le kell folytani. Mondanom se kell, ez a módosítás teljesen felborítja az erőforrás adottságait.

Mikor a csapat alakult és a motorok kérdése felmerült, utánajártunk csapatoknál, hogy ki milyen erőforrást alkalmaz akár itthon, akár külföldön. Kevés GSX-R motoros autót találtunk, ugyanakkor a hozzá tartozó adatok és dokumentumok rengeteg pozitív információt tartalmaztak, így esett a választás a Suzukira.

Jelenleg a szabályrendszerbe kell beillesztenünk az erőforrást, amint ez megvan és hozzáigazítottuk a vezérlést, úgy haladhatunk előre a különböző egységek fejlesztésével, mint például az AirBox-szal, vagy a befecskendezéssel.

Mik lesznek az első versenyek, amin indulni szeretnétek az autótokkal?

Nagyon szeretnénk az itthoni versenyen debütálni 2022-ben, de addig sok mindent kell még elvégeznünk.

Egy Formula Student versenygép tervezése és megépítése kemény és hosszadalmas munka. A szándékotok szerint minden szezonra új járművel fogtok előállni, vagy pedig ameddig lehet, a már meglévő konstrukciókat fogjátok fejleszteni?

Jelenleg az a célunk, hogy az autót megalkossuk és versenyeztessük. Jövőben inkább fejleszteni szeretnénk az autónkat, hiszen az új szabályok értelmében (FSEast) hibrid rendszert is alkalmazhatunk. Leginkább az anyagi helyzet fogja eldönteni, hogy milyen újításokat végzünk majd el. Idővel szeretnénk mi is kompozit karosszériát alkalmazni, továbbá rengeteg ötletünk van, amit szeretnénk kipróbálni, fejleszteni.

Bár lehet, hogy a kérdés még túl korai, de elképzelhető, hogy a jövőben a Formula Student versenyek elektromos és önvezető szekcióiban is indulni fogtok?

Ha jobban fellendül az anyagi helyzetünk és támogatásunk, akkor mindenképpen!

Tervezitek-e még bővíteni a csapatot? Ha igen, milyen maximális létszámot céloztok meg, illetve milyen tanulmányokat folytató hallgatók csatlakozását várjátok a leginkább?

Maximális létszámot nem szabtunk meg, hiszen minél több szorgalmas hallgató alkotja a csapatot, annál könnyebben, nagyobb lépésekkel haladhatunk előre.

Örülnénk több gazdasági irányítottságú hallgatónak, hiszen a verseny számottevő része az ő szakterületük.

Milyen támogatást kaptok az Óbudai Egyetemtől és annak tanáraitól?

Egyetemünk lehetőségeihez mérten támogat minket, eszközöket és helyet biztosít nekünk. Ezúton is köszönjük az egyetem és a kar vezetésének nagylelkűségüket! Szerencsések vagyunk, hiszen sok tanár támogat minket, megkeresésünkre segítenek a kérdéseink megválaszolásában.

Ha nem tévedek, az O.U.R. Team még nem mérhette össze tudását más csapatokkal. Lehetséges, hogy a tűzkeresztségen a novemberi Techtogether Automotive Hungary-n fog átesni a csapat?

Kimondottan az O.U.R. Team még nem vett részt a Techtogether versenyen, de több olyan oszlopos tagja van, akik már versenyeztek az említett eseményen. Azok közé tartozunk, akik igen szép eredményekkel távoztunk korábbi versenyekről, több első helyezést és különdíjakat, nagy pénzjutalmakat kalapoztunk össze. Reményeink szerint az idén megrendezésre kerülő versenyen szintén szép eredményeket érünk el, bár úgy gondolom, hogy a részvétellel rengeteget tudunk fejlődni csapat szinten, ami már egy nagy győzelem lehet, továbbá szponzorokat is kereshetünk a csapatnak.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink