Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jakubovics Péter: Az új versenypálya nagyobb csapatmunkát eredményezett
A nyár végén Győrben tartott Formula Student Hungary mérnökhallgatói rendezvényen négy magyar csapat is rajthoz állt. Ezúttal a Neumann János Egyetem képviselőjével beszélgettünk.
– Egy kicsit még szokni kell az egyetemetek, az egykori Kecskeméti Főiskola, avagy KEFO nevét.
– Igen, még nekünk is teljesen új az elnevezés.
– Milyen szakon tanulsz és hányan alkotjátok a csapatot?
– Járműmérnöki BSc szakon vagyok végzős hallgató. Összesen 29 fős a csapatunk, 2 lány van közöttünk, de nagyon sok barátnő is besegít a munkákba, amolyan külsősként.
– Milyen újdonságok jellemzik az idei járműveteket?
– A tavalyihoz képest teljesen átalakítottuk az autót, könnyebb lett a szerkezet 10 kilogrammal. Ehhez az egész tervezési folyamaton újra végigmentünk, egy nagyon egyszerű koncepció kialakítása volt a cél, hogy minél kevesebb alkatrész hibásodhasson meg.
– Miben jelentett kihívást a győri kampuszon tartott verseny?
– Leginkább az okozott nehézséget, hogy nehezebb egy ilyen terepen csapatként megszervezni a feladatokat, ami miatt még szorosabb csapatmunkára van szükség. A gönyűi pályához képest ez hangulatosabb, de több kihívást is tartogat.
– Mit lehet tudni a járművetek hajtásáról?
– Belső égésű 0,6 literes Yamaha R6-os motor van a versenyautónkban, teljesen egyedi kipufogórendszert és szívórendszert kapott.