Techtogether Elektromobilitás és versenyzés - így zajlott az első HUMDA Nap

Elektromobilitás és versenyzés - így zajlott az első HUMDA Nap

Pörge Béla | 2021.11.22 16:18

Elektromobilitás és versenyzés - így zajlott az első HUMDA Nap

Fotó: Szammer Nikolett

A 2021-es évben november 16-18. között került megrendezésre az Automotive Hungary szakkiállítás a Hungexpo területén. A rendezvényen megszervezett Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói verseny első napjának fő programja a HUMDA Nap volt, melyen számos izgalmas előadást hallgathattak meg a résztvevők.

Hirdetés

Ahogyan arról az autopro.hu már beszámolt, az idei Automotive Hungary kiállítás megnyitóját követően Prof. Dr. Palkovics László Innovációs és Technológiai miniszter és Bári Gergely, a HUMDA Lab Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatójának kerekasztal-beszélgetése nyitotta meg a Techtogether Automotive Hungary versenyt, mely első napjának (november 16.) fő programja a HUMDA Nap volt.

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. főigazgatója, Savanyú Adrián tartott rövid ismertetőt a HUMDA Zrt.-től, valamint elmondta, milyen programokkal várják az érdeklődőket a nap folyamán.

Elsőként Zsupanek Bence, a M1RA Esports csapatának szimulátorversenyzője tartott előadást A szimulátorversenyzés, mint a tehetségkutatás eszköze címmel. Ismertette a szimulátorversenyzés sajátosságait, illetve beszélt arról is, hogyan válhat valaki valódi autóversenyzővé a szimulátorok segítségével.

Fotó: Szammer Nikolett

Zöld autóversenyzés

A hazai mérnöki tudás jelentős mértékben hozzájárult az elektromos túraautó-versenyzés alapjainak letételéhez és a sorozat fenntarthatósági reformjának megvalósításához, ugyanis a PURE ETCR sorozat legelső szezonjában - melyben kizárólag tisztán elektromos hajtású versenyautók vettek részt - a mezőny három csapatából kettő magyar vonatkozású volt.

Az első szezon eredményeiről - illetve arról, hogyan válhat valaki versenymérnökké - Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője, Boriszov Dániel, a M1RA technikai vezetője és Widner Attila, a HUMDA Lab kutatója beszélgettek.

A PURE ETCR sorozatban néhány perces futamokat rendeznek, így minden egyes versenyen csúcsra járatott autókkal indulnak a versenyzők. Az idei évben a járványhelyzet miatt végül összesen öt futamot rendeztek, az összesítettet végül a magyar Zengő Motorsport versenyzője nyerte: Mattias Ekströmé lett a King of the Season cím.

A mezőny egyetlen magyar versenyzője, Nagy Dániel a 8. helyen végzett a sorozatban.

Innováció

Startup Campus - Az ötlettől a befektetésig címmel Khader Attila a Startup Campus befektetési igazgatója és Tossenberger Tamás a Startup Campus innovációs programok részlegének vezetője tartottak előadást az érdeklődőknek. Az előadásuk keretében megosztották a hallgatókkal, hogyan lehet egy jó ötletet megfelelő támogatással eljuttatni a piacra lépésig és az első kockázati tőkebefektetésig, illetve miképp segíthet ebben a HUMDA Startup Program.

A HUMDA Startup Programra nyolc kategóriában lehetett jelentkezni. A programban olyan ötleteket karolnak fel, amelyek az autó- és motorsport egyes sportágait, valamint a mobilitás területét újítanák meg innovatív technológiai megoldásokkal - az alternatív hajtásrendszerekhez és üzemanyagokhoz kapcsolódó megoldásokat és a a zöld mobilitás kategóriáiba tartozó ötleteket várták a szervezők.

A Techtogether csapatai számára különösen érdekes lehetett az egyik pozitív példa, amit az Arrabona Racing Team egyik projektje jelentett – ezt az ötletet már támogatja a HUMDA, így a jövőben akár a motorsportban is elterjedhet a győriek ötlete.

Stratégiai megállapodás

Amint arról az autopro.hu is beszámolt, a HUMDA Nap során egy, a zöld mobilitásról szóló stratégiai megállapodást írt alá Nyirő József, a MAJOSZ elnöke és Weingartner Balázs, a HUMDA elnök-vezérigazgatója.

Fotó: Szammer Nikolett

A megállapodás lényege, hogy a szakma által támogatott, közös ötleteléssel született javaslatokkal támogassák Magyarország klímasemlegességi céljait.

Bemutatkozott a Zöld Busz Program

A HUMDA Nap délutáni részében Bánlaki Gergely, a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás Fejlesztési Ügynökség szakmai projektmenedzsere ismertette a Zöld Busz Program eddigi eredményeit. Az eddigi tesztek közül nyolcat értékeltek ki a szakemberek, ezek tapasztalatait hallhattuk az előadáson.

A program eddig alapvetően sikeresnek mondható, mind a sofőrök, mind pedig az utasok felől pozitív visszajelzések érkeztek. Jól látható az időjárás hatása az elektromos járművekre, az eddigi tapasztalatokból egyértelműen látszik, hogy télen, a hidegebb időben kisebb a buszok hatótávolsága – azaz nagyobb a fogyasztása, ez részben a fűtésnek köszönhető.

Az előadáson megtudtuk azt is, hogy körülbelül tíz decibellel alacsonyabb egy elektromos autóbusz zajterhelése egy dízelbuszéhoz képest – ez azonban nagyjából azt jelenti az érzékelést tekintve, hogy a dízelbuszok kétszer hangosabbak az elektromosnál.

Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink