Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elégedettek a járművük teljesítményével a győri hallgatók
Magyarországon számos olyan hallgatói csapat tevékenykedik, amelyek tagjai a nulláról terveznek és építenek meg Forma 1-es versanyautóhoz hasonló járműveket. Megkérdeztük a győri járműépítő csapatot, az Arrabona Racing Teamet (ART), hogyan zárták a szezon első versenyét.
A Formula Student versenysorozaton olyan hallgatói csapatok indulnak, akik szabadidejükben, tanulmányaik mellett versenyautót terveznek és építenek. A Formula Student East versenynek a zalaegerszegi tesztpálya adott otthont július 18-tól kezdődően öt napon át.
– A tesztszezont hatékonyan felhasználva ismerkedtünk az autóval, valamint az idén bevezetett újításokat finomítottuk mind a jármű, mind az aerodinamika terén, valamint közös munkával tovább fejlesztettük az egyedi Szengine erőforrást is – mondta el az ART csapatkapitánya, Gudra Gábriel.
A csapat vezetője arra utalt, hogy a jármű motorját egy másik, szintén a győri Széchenyi István Egyetem kampuszán tevékenykedő hallgatói team, a Szengine készítette.
A Formula Student East versenyt folyamatosan nyomon követtük, válogasson cikkeinkből. |
– Csapatunk elhivatott fejlesztői munkája az 5. helyet érdemelte ki a 28 induló belsőégésű autó között az engineering design versenyszámban. A cost & manufacturing versenyszámon összesített 10. helyezést értünk el, így sok általunk konkurensnek vélt külföldi csapatot magunk mögé utasítottunk. A versenyszámban résztvevőkkel átbeszélt tapasztalatok alapján tovább bővítjük a következő ausztriai versenyünkre a bírák által részletesnek vélt dokumentációnkat. A gyorsulási versenyszámban autónk a 75 métert 4,459 másodperc alatt teljesítette, mely felülmúlta az előző évi konstrukciók teljesítményét. A skid pad versenyszámban további fejlődő időt produkálva 5,398 másodperc átlag idő alatt teljesítettük a nyolcas alakú körpályát a csúszós útviszonyok ellenére. Az auto cross közben váratlanul fellépő erőforrás-meghibásodás miatt veszítettünk tempónkból, és összesített 24. helyen végeztünk. A következő napi endurance verseny első pilótánk konzisztens időket autózva jól teljesített az esős körülmények között. A későbbi pilótacserénél nem sikerült az újraindítás, így nem tudtunk visszatérni a versenypályára, mellyel sajnos sok hasznos ponttól estünk el.
Az Arrabona Racing Teamre idén még két megmérettetés vár ebben a versenyszezonban, a Formula Student Austria, amelyre július 29-én indultak Spielbergbe, valamint ezt követően a Formula Student Germany.