Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
E-Formula autót építenek Zalaegerszegen
Helyi szakemberek és helyi hallgatók helyi vállalatok és helyi intézmények közreműködésével dolgoznak azon, hogy a város autóipari szempontok szerint virágzó legyen.
Ahhoz, hogy eljussunk a járműig, kis kitérőt szükséges tenni, egészen 2005-ig kell visszamenni, mikor létrehozták a Pannon Fejlesztési Alapítványt. Azzal a céllal indították el helyi ipari szakemberek, hogy elősegítsék a nyugat-dunántúli térség ipari és gazdasági fejlődését, javítsák a kutatás-fejlesztés helyzetét, fejlesszék a gazdasági szereplők közötti tudás- és információmegosztás intenzitását.
Az alapítvány működtetésében a térségben folyó kutatási és fejlesztési tevékenységek erősítését a Technológiai Centrum végzi 2010 óta. Ennél a pontnál érkezünk el a fent említett járműhöz.
Az elektromos formulaautót a Technológiai Centrumnál egyetemi duális képzés részeként foglalkoztatott Rusz Dániel mutatja be a Techtogether Junior Zalaegerszeg rendezvényen. A mechatronikát hallgató fiatalember a Pannon Egyetem zalaegerszegi intézetében tanul, mint mondta, a pályaválasztásnál döntő szempont volt a duális képzés. Már középiskolásként úgy gondolta, fontos a gyakorlati tudást már az egyetemi évek alatt elsajátítani.
A gyakorlat megszerzésére van lehetősége bőven a Technológiai Centrumnál, ugyanis a projekt lényege egy együléses formula autó átalakítása elektromos hajtásúvá, és ennek során újszerű műszaki tapasztalatok és tudás felépítése. A projekt a Magyarországon is népszerű Formula Student mintájára valósult meg, amelyet hallgatók, támogató vállalatok és egyetemek közreműködése jellemez.
Rusz Dániel elmondta, a projekt során hallgatói csapatot szerveztek a jármű köré, beszerezték a hiányzó alkatrészeket, legyártották a hajtásláncot tartó vázat, megtervezték az akkupakkot, integrálták a motort és a motorvezérlő hűtést, új műszerfalat terveztek, bekötötték a telemetriát, továbbá festették, fóliázták a karosszériát. A projekten belül hamarosan indul egy alprojekt, a kábelkorbácsokkal kapcsolatos fejlesztést Rusz Dániel fogja vinni.
– Nyelvi gimnáziumból kerültem a mechatronikai szakra, az első félévben nem volt könnyű, hiányoztak azok az alapok, amiket az évfolyamtársak szakközépiskolában megtanultak. A Technológiai Centrumnál dolgozóktól viszont olyan segítséget kaptam e téren is, ami miatt nagyon hálás vagyok.
A projekt támogatói között találjuk a zalaegerszegi MouldTech Mérnöki Iroda Kft.-t is, a vállalat tulajdonos ügyvezetőjével a közelmúltban jelent meg interjú. Egyed Péter igazi lokálpatrióta, mint mondta, a vállalat alapítói mindannyian zalaegerszegiek, akik számára fontos a város jövője. A szerszámgyártással és -tervezéssel foglalkozó társaság olyan nagynevű multikhoz taposta ki az utat, mint a Continental, a Valeo vagy a Magna Steyr. |