Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csapatépítésből országos hírű marketingfogás
Az Automotive Hungary szakkiállításon zajló Techtogether egyetemi hallgató verseny utolsó napján a vállalati kommunikációs trendekről és a csapatmarketing fejlesztésének irányairól, illetve lehetőségeiről tartottak kerekasztal-beszélgetést.
Először azt tekintette át a 16 csapat egy-egy képviselője, hogy mennyire felkészültek arra, hogy eladják magukat és támogatókat szerezzetek. Ennek a tevékenységnek a kommunikációs megoldások koordinálása az alapja.
Weboldal és hírlevelek
Szinte minden csapatnak van weboldala, de a zöme nem küld hírlevelet, a kivételek közé tartozik a győri Arrabona Racing Team. Ők mindenkinek küldenek hírlevelet, akivel kapcsolatba kerülnek és bekerül az e-mail címük az adatbázisukba. A hírlevélben a lényegre és az érdekességekre koncentrálnak, 120-130 címes a listájuk. Úgy érzik, hogy a partnerek igénylik ezeket az információkat.
Más csapat csak a fontos eseményeknél küld hírlevelet, de a zöme egyáltalán nem. A Sopiana-e Motorsport egy éve létezik és még autójuk sincs, mivel kevés támogatójuk van még jelenleg, ezért őket személyesen tájékoztatják a csapattal kapcsolatos mérföldkövekről. A BME Solar Boat Team a közösségi média oldalakon kommunikál elsősorban, amire kedvelések formájában közvetlenül visszacsatolást is kapnak, emellett a személyes kapcsolattartásra helyezik a hangsúlyt.
A BME Formula Racing Teamnek is van hírlevele, azokat angolul és magyarul küldik ki három havonta, az ebben lévő információk a honlapjukon is megjelennek.
Szammer István moderátor, az autopro.hu ügyvezető igazgatója kérésére a BME FRT képviselője elmondta, hogy az eseményeken való részvétel is fontos nekik. Egyetemi állásbörzén is részt vesznek, de a hétvégén például egy debreceni eseményen is megjelennek.
Képzés népszerűsítése
A szegedi Airrari-Steco a város környékén több rendezvényen is megjelenik, ahol ki szokták állítani az autójukat. A Szombathelyi Gépészek a képzésüket próbálják népszerűsíteni, a Savaria Karneválon egyszer fel is vonultak. Facebookon rendszeresen közlik a versenyeredményeket. A diákokkal a nyílt napokon is kapcsolatba kerülnek, itt laborlátogatásokat is vezetnek a hallgatók.
A Pannon Rája Solar Boat Team az első csapat az egyetemükön, amely Instagramon és Facebookon is megjelenik, ezzel az elsődleges céljuk, hogy csapattagokat találjanak. A ME-Kart a szponzorok céges rendezvényeire látogat el többnyire. A pécsiek az egyetemi rendezvények rendszeres résztvevői, ahol elsődleges cél a tagtoborzás, a szponzorszerzés még csak másodlagos.
Helyi kapcsolatok
A SZEnergy Team az európai elektromobilitási és egyéb zöld rendezvényeken vesz részt. A BME Mostorsport a tagfelvétel miatt az egyetemen jelenik meg, amit a közösségi médiában is támogat. Állásbörzén vagy például a Techtogether rendezvényen többek között szponzorokat akarnak szerezni. Cégekhez családi napra vagy egyéb meghívás alapján szoktak menni. A pécsi Sopiana-e Motorsport tagjai Szigetváron egy kórházban két hétvégén kifestették a folyosót és több termet mesefigurákkal. Ezt sokan jótékonysági gerillamarketing akciónak gondolták, pedig ez csak egy egyszerű csapatépítő rendezvény volt. Még országos lapok is foglalkoztak ezzel. A pécsiek emellett szakmai szervezetekkel is kapcsolatban vannak, a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter is támogatja őket.
Az Airrari-Steco tagjai közül sokan duális képzésben tanulnak, ahol cégeknél gyakornokként dolgoznak. Ezek a cégek néha szponzorként is támogatják a csapatot, de emellett a Facebook oldalt is aktívan működtetik.
BME FRT szerint egy olyan brandet érdemes kiépíteni, ahol a csapattagok látják a célt. Ha a potenciális támogatók látják ezt az elhivatottságot, akkor szívesebben állnak egy csapat mellé.
A kommunikáció nehéz munka
Középiskolások érdeklődésének felkeltését is feladatának érzi néhány csapat, ezzel egyrészt a saját egyetemüket akarják népszerűsíteni. A szegediek szerint ez azért fontos, mert már ekkor meg lehet alapozni a csapat utánpótlását. Van olyan középiskolás, aki előre kinéz magának egy csapatot és aszerint tanul tovább. A KEFO Motorsport is fontosnak tartja, hogy elérje a középiskolásokat.
Szammer István moderátor a kerekasztal zárásakor megállapította, hogy minden csapatnak fontos a kommunikáció. A csapatok fele osztotta meg egyébként Facebookon, hogy a Techtogether versenyen vesz részt. „A kommunikáció nehéz munka és azt következetesen kell csinálni. Meg kell találni azt a csapattagot, aki azt szívesen csinálja” – húzta alá Szammer István.