Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az ELTE része lesz a szombathelyi mérnökképzés
Palkovics László államtitkár július 1-jén jelentette be az átalakulást. A Nyugat-magyarországi Egyetemet ismét megmenti eközben az állam a csődtől.
Az ELTE átvenné a szombathelyi karokat – ezt írtuk május közepén, a budapesti elitegyetem tájékoztatása alapján. Akkor megkerestük Mezey Barna rektort, ám későbbre ígért részletes tájékoztatást az intézmény vezetője. Közben felgyorsultak az események, ugyanis a mai napon az oktatásért felelős államtitkár Szombathelyen bejelentette: 2017. január 1-től a Savaria Egyetemi Központ karai Sopron helyett már a fővárosi központhoz tartoznak majd, a hallgatók egy hónappal később kerülhetnek át hivatalosan az ELTE kötelékébe – adta hírül a nyugat.hu.
A történet előélete igen kalandosnak mondható, hiszen korábban a megszűnés szélén álló Berzsenyi Dániel Főiskola sokfelé keresett, majd a Nyugat-magyarországi Egyetemnél talált – látszólag eredményes – megoldást a túlélésre. Az évek folyamán kiderült, hogy nem működik a szimbiózis, legalábbis számukra hátrányosnak tűnt a kooperáció. Így volt ezzel számos további kar is, hiszen nemrég levált és az Óbudai Egyetemhez csatlakozott a székesfehérvári GEO, az addig sok csáppal bíró egyetemtől aztán a mosonmagyaróvári és győri részintézmények is átkerültek a Széchenyi István Egyetemhez.
Nem ma kezdődött a feszültség Szombathely és Sopron között |
Komoly gondok lehetnek a soproni vezetés környékén, hiszen az állam bőkezűen segítségére sietett nemrég az egyetemnek, 1,5 milliárd forintot adva a talpra álláshoz. Úgy tűnik, annak ellenére sem volt elég ez a plusz juttatást, hogy hasonló összegből támogatta a kormányzat az egyetemen keresztül a szombathelyi mérnökképzés beindítását. Most ugyanis újabb pénzügyi mentőövre tett ígéretet Palkovics László, megmentve ezzel a csőd közelébe került Nyugat-magyarországi Egyetemet. Ha csak a soproni karok maradnak együtt – most minden jel erre utal –, akkor újabb kérdés is felmerül: vajon négy karral maradhat-e egyetem az NyME?
Járműipari szempontból az a legfontosabb természetesen, hogy biztosított legyen a régió meghatározó vállalatainak és szakmai szervezeteinek összefogásával elindított duális mérnökképzés fenntartása, amely fontos szerepet tölthet be a munkaerő-piaci kihívások enyhítésében.