Techtogether A hibrid hajtás felé mozdulhat az ART

A hibrid hajtás felé mozdulhat az ART

Végh Martin | 2022.10.09 16:23

A hibrid hajtás felé mozdulhat az ART

Fotó: FSG Media

Eddigi legsikeresebb szezonja után is a megbízhatóságot fogja prioritásként kezelni az Arrabona Racing Team autói fejlesztésekor. Emellett a győri csapat meg fogja vizsgálni a hibrid hajtástechnológia alkalmazásának lehetőségét, és az önvezetéssel is többet foglalkozhat az eddiginél. A Széchenyi István Egyetem csapatának idei évéről és autóépítési terveiről Kapocsi Máté csapatkapitányt kérdeztük.

Hirdetés

- Az idei szezonban mindhárom versenyén dobogós helyezést kapott az Arrabona Racing Team: az FS Austrián második, az FS Easten harmadik, míg az FS Germany-n második helyezést ért el. Milyen érzés túl lenni egy ilyen sikerekben gazdag időszakon?

- Nagyszerű érzés egy ilyen szezont magunk mögött tudni. 2014-es megalakulásunk óta ez nevezhető a csapat legsikeresebb szezonjának. Három világranglistás, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy Európa és talán a világ három legerősebb versenyén ilyen eredmény elérése álomszerűnek tűnhet. Mindazonáltal látható, hogy nem csak egy-egy kiugró eredményről van szó, ugyanis újra és újra jó eredményt tudtunk nyújtani. Nagyon büszke vagyok a csapatra, hogy a tavaszi nehézségek után eddig jutottunk.

- Minek tulajdonítod leginkább a kiváló eredményeket?

- Két részre bontanám a siker kulcsát. Az egyik kulcsfontosságú része, hogy az autó megbízhatóan működött a versenyeken, és a tesztek alatt a csapattagok is megtanulták, hogyan lehet az autóval a leghatékonyabban dolgozni. A másik tényező a statikus versenyszámokra való, rendszeres ismétlésen alapuló felkészülés, amire korábban kevesebb hangsúlyt fektettünk. Utóbbinak eredménye abban is megmutatkozik, hogy minden versenyen döntősök voltunk, kétszer Designban, egyszer pedig Cost versenyszámban.

- A versenyzésre készülésen kívül milyen más fontos események történtek a csapat háza táján április óta?

- A csapat életében fontos szerepet játszott a Rollout esemény, ahol lelepleztük autónkat. Ezenkívül a tesztek, valamint a felkészülések vitték el időnk nagy részét.

- Az idei versenyek tapasztalatai alapján, hogy látjátok, mely területeken lesz szükség fejlesztésekre a következő versenyautó tervezésekor?

- Természetesen vannak olyan fejlesztési irányok, amiket a jövőben szeretnénk megvalósítani. Úgy gondolom, nagyon erős a jelenlegi mezőny, mindenhol nagyon kis különbségek voltak. A legfontosabb továbbra is a megbízhatóság, vannak olyan területek, ahol ez még nem volt megfelelő. Ezenkívül a hibrid hajtás lehet az az irány, amit érdemes megvizsgálni, habár idén csak egy csapat tudta használni a négyből, valamint még várunk szabályzatbeli változtatásokra, amelyek elősegítenék ennek a rendszernek a fejlesztését. Egy további figyelmet érdemlő terület az önvezető rendszer, hiszen a német versenyen már pontlevonás járt azért, ha nem használtuk gyorsulás és skidpad számokban. Mindazonáltal a teljes belső égésű mezőnyből csak a Valencia csapata tudott önvezető üzemmódban versenyszámot teljesíteni.

- Az Arrabona Racing Team indulni tervez az őszi Techtogether 2022 versenyen. Hogyan készültök a közelgő megmérettetésre?

- Természetesen indulni fogunk a versenyen. Szeretnénk ezt az alkalmat arra használni, hogy az új csapattagokat minél jobban belerázzuk munkájukba, habár az egyetemi elfoglaltságok miatt nem lesz könnyű dolgunk.

Az autopro.hu által október 18-19. között szervezett Techtogether 2022 egy, a járműipar technológiai változásait és azok emberi vonzatát körbejáró konferenciát, egy ipari szakkiállítást, és egy, már évek óta rendszeresen megtartott mérnökhallgatói versenyt foglal magába. A rendezvényen már biztosan találkozhat az alábbi cégekkel.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink