Techtogether Sürgősen műhelyre van szüksége a napelemes hajót építő egyetemistáknak

Sürgősen műhelyre van szüksége a napelemes hajót építő egyetemistáknak

Pardavi Mariann | 2018.11.07 15:48

Sürgősen műhelyre van szüksége a napelemes hajót építő egyetemistáknak

Egyre több hallgatói csapat foglalkozik járműépítéssel, egy team azonban kitűnik a mezőnyből: a BME hallgató napelemes hajót építenek és azzal versenyeznek nemzetközi versenyeken. Most azonban gondban vannak, ugyanis műhelyre van szükségük.

Hirdetés

– Jelenleg két hajónk van. A tavalyi, a Rosana névre keresztelt, amely 2 méter széles és 6 méter hosszú, valamint az idei új, Lana nevű hajónk, amely már 2,4 méter széles és 6,4 méter hosszú. Ezt a két hajót, illetve a szerszámainkat szeretnénk olyan zárt helyen tárolni, ahol az új hajónkat szerelni is tudjuk és fel tudjuk készíteni a tavaszi tesztekre, valamint a versenyekre. A hajónkat szállító utánfutót is szeretnénk itt tárolni, viszont ez nem igényel zárt helyet. Mivel ponyvával fedett, akár udvaron is elfér. Ennek méretei: 9 méter a hossza és 2,5 méter széles – sorolta a paramétereket a Solar Boat Team csapatkapitánya, Kiss Norbert.

A csapatnak tehát olyan műhelyre van szüksége, ahol nemcsak elférnek a hajók, hanem az új modell összeszerelésére is jut hely. A Solar Boat Team céljait számos magyar autóipari vállalat segíti, ám ezzel a problémával most egyedül maradtak. A szponzorációs kapcsolat mindegyik fél számára kedvező, hiszen a fiatalok támogatást kapnak a céljaik megvalósításához, a vállalatok pedig potenciális munkaerőre, tehetséges fiatalokra találhatnak.

– A következő versenyünk május első hetében lesz, de a műhelyben az új hajó szerelését, felújítását, elektronikai rendszer tesztjeit már szeretnénk februárban megkezdeni – közölte a csapatkapitány azzal a reménnyel, hogy az Autopro.hu olvasói közül akad olyan, aki tud megoldást a problémára.

Érdekességként hozzátette, az idei fő fejlesztésük az új szárnyrendszer lesz, amelynek a tervei már készen vannak és folyamatban van a támogatóikkal az egyeztetés a gyártással kapcsolatban.

– A szárnyrendszerrel kiegészített hajónk előzetes számítások alapján képes lesz a 40 km/h-s sebesség elérésére, de ennek a rendszernek a beállítása rengeteg tesztet igényel, ez az egyik fő oka, hogy minél hamarabb szükségünk lenne új műhelyre.

Az új hajó fő műszaki paraméterei:

  • 20 kW motorteljesítmény (BLDC motor és duoprop hajtásrendszer)
  • 25 km/h maximális sebesség
  • 220 kg-os tömeg
  • nagyjából 13 m2 területű fedélzet, amelyet napelem borít

Kiemelt Partnereink