Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zéró emisszióra vált a MÁV-Start
A MÁV-Start ötven darab hibrid villamos motorvonat beszerzésére indított közbeszerzési eljárást, a tervek szerint a vásárlást hitelből finanszírozzák. A vállalat húsz darab 200 és harminc darab 150 ülőhelyes új, zéró emissziós hibrid - áramról és akkumulátorról is működő - villamos motorvonat beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást.
A tervek szerint az ötven jármű ütemezéssel érkezne, 2023-2024-ben húsz 200 ülőhelyes, 2024-2029 között pedig további harminc 150 ülőhelyes motorvonat beszerzése történik meg.
A vállalat elkötelezett a rendkívül költséges és környezetszennyező dízelvontatás érdemi hányadának kiváltása mellett zéró emissziós villamos motorvonatokkal. A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országos szinten is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje.
A rendkívül elöregedett távolsági-regionális és interregionális hálózaton közlekedő eszközpark is megújulna. A számítások szerint jelentős, évi 3,6 milliárd - járművenként átlagosan 73 millió - forint közvetlen költségmegtakarításra is számítani lehet - közölte a MÁV.
Sok helyen lehetne fejleszteni
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hangsúlyozta: a tavalyi év legnagyobb hosszban megvalósult vasúti fejlesztésével, a több mint 46 kilométeres Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz korszerűsítésével a hazai villamosított vonalszakaszok teljes hálózathoz viszonyított aránya 41 százalékra nőtt. Azon dolgoznak, hogy a következő uniós ciklusban ez az arány mielőbb megközelítse az 50 százalékot.
Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a kettős üzemű motorvonatok alkalmazási helye erősen függ attól, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. villamosítási tervei hogyan valósulnak meg. Amíg a Balaton északi partján futó vonal csak Balatonfüredig van villamosítva, az első ütemben beszerezni kívánt 20 jármű fele itt közlekedne. A másik kezdőprojekt a Budapest–Lajosmizsei vonal lehetne. Itt komplex rekonstrukció történhetne, több ütemre tagolt villamosítással, azaz már akkor korszerű hibrid járművek közlekedhetnének ott, amikor még csak a pálya egy szakaszán lenne felsővezeték. A további terveinkben a Győr-Szombathely, a Miskolc–Ózd, az Esztergom–Komárom, a Győr–Keszthely–Kaposvár–Pécs és a Szolnok–Hatvan–Somoskőújfalu vonalak szerepelnek - írják a közleményben.