Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vasúti óriáscég születhet
Egyesülhet a Thalys és a Eurostar nemzetközi vasúttársaság, és így egy vállalat működtetheti az Amszterdam és Párizs között közlekedő, illetve a Brüsszelt Londonnal, Párizzsal, Amszterdammal és Kölnnel összekötő szuperexpresszeket.
A legújabb tervek alapján egyetlen vasúti óriáscég alá rendelnék az öt országot összekötő hálózatot, amennyiben a két társaság igazgatótanácsa mellett az európai uniós versenyhatóság is jóváhagyja a fúziót.
Előnyös lenne az egyesülés
A "Green Speed" nevű projektnek számos előnye lenne az SNCF francia és az SNCB belga állami vasúttársaság szerint egyebek mellett környezetvédelmi szempontból is kedvező lenne, például a menetrendek racionalizálása és a jegyeladási rendszerek egyesítése révén. Az összeolvadás a tervek szerint az utasok számának növekedését is maga után vonná, a mostani évi 18,5 millióról 2030-ra mintegy 30 millióra – számolt be a Politico brüsszeli híroldal.
A Eurostar és a Thalys jelenleg naponta 112 gyorsjáratot indít az öt ország között.
„A megállapodás az európai gyorsvasút-fejlesztés új korszakát jelezné" - mondta Guillaume Pepy, a mindkét társaságban többségi tulajdonosnak számító SNCF elnöke, a fenntarthatóbb mobilitás fontosságát hangsúlyozva.
Az Európai Bizottság februárban megakadályozta a német Siemens és a francia Alstom vasúti üzletágának egyesülését, mondván, az ellentétes lenne az EU belső piaci versenyszabályaival. |