Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tehervonat-összeköttetés létesült Belgium és Kína között
Megérkezett Antwerpenbe, a második legnagyobb európai kikötővárosba a kínai Tangsan nehézipari központtal az Új Selyemút Kezdeményezés keretében létesített vasúti összeköttetés első konténer szerelvénye.
A 41 vasúti konténert szállító szerelvény 16 nap alatt tette meg az utat a Pekingtől 150 kilométerre délkeletre fekvő és nehéziparáról ismert Tangsan (Tangshan) ipari központból Kazahsztán, Oroszország, Fehéroroszország, Lengyelország és Németország érintésével Antwerpenig. A rendszeres tehervonat összeköttetés része a Kína által 2013-ban útjára indított Egy Övezet – Egy Út (Új Selyemút) Kezdeményezésnek.
A tengeri és szárazföldi kereskedelmi infrastruktúra fejlesztését szolgáló Új Selyemút program a világ lakosságának hatvan százalékát felölelő és a világ termelésének egyharmadát adó régiókat foglalja magában. Amint azt Cuan Ke-min kínai kereskedelmi miniszterhelyettes tavaly novemberben az Új Selyemút Kezdeményezésről Tbilisziben rendezett gazdasági fórumon elmondta, az elmúlt években kínai cégek és vállalkozók több mint 6 milliárd dollárt fektettek be külföldi országokban a kereskedelmet élénkítő utak és vasutak építésébe.
Magyarország az Európát és Kínát összekötő Új Selyemút egyik állomásaként a középső szárazföldi és a déli vasúti útvonalon helyezkedik el. Az utóbbi a Tengeri Selyemút egyik célállomásához, a görögországi Pireusz kikötőhöz csatlakozik és ezt az összeköttetést javítja a Budapest-Belgrád vasúti beruházás.
Magyarországról tavaly novemberben indult el az első két tehervonat Kínába az Új Selyemút Kezdeményezés keretében. A szerelvények egyike Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át tette meg az utat Kínába, a másik szerelvény konténereit a görögországi Pireusz kikötőjéből hajón szállították tovább.