Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szkenneli a Tequa az autóipari cégek képzési igényeit
Németországba küldi oktatási különítményét a Tequa, hogy a szakemberek az ottani piaci igényeket felmérve jobban lássák, hogy itthon milyen fókuszú képzésekre lesz szükség pár éven belül. A külföldi tájékozódás tanulságai tehát az itthoni üzleti tervbe épülnek bele.
Mint azt Dominek Ákos operatív igazgatótól megtudtuk, az Automotive Hungary szakkiállításon már csak a hozzájuk intézett kérdésekből is remekül kirajzolódtak a jelenlegi autóipari trendek. Egyre több reménybeli és jelenlegi ügyfél érdeklődik az IoT (internet of things, dolgok internete) vagy a mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei iránt, az e-mobility trendjeiről. Ezért a tanácsadó cég ebben az irányban kezdi képezni oktatási és minőségbiztosítási szakembereit. – Külföldön nézünk utána, hogy az értéklánc szereplői milyen képzésekre kíváncsiak, és a képző cégek milyen képzéseket adnak – mondta a tanácsadó cég vezetője.
A kérdésre, hogy mégis milyen fókuszú képzésekre van igény nyugaton, Domiek Ákos meglepőt válaszolt. – Híve vagyok az angolszász világban mozgó Toyotának: ők kínálják a világon egyedül a hidrogén hajtású autót. És a cég történetét nézve nem elhanyagolható, hogy ők ebbe a hajtásba ennyi időt, energiát, pénzt fektettek. A Toyota Prius is már tíz éve piacon van, már akkor tudhattak valamit.
De hangsúlyozta, hogy most még viszont az önvezetés, az e-mobilitás a fő trend. Itt a jogi háttér alakulása is érdekes, hogy kié az adat, kié a felelősség. Így például a biztosító társaságok előtt is nagy kérdés tornyosul, de mint a szakember megemlítette, biztosítók számára ilyen témájú képzést is tudnának ajánlani.
A Tequa standját főleg ISO-bevezetéssel és -képzéssel, valamint autógyártói szabványokkal, minőségtanúsítási rendszerekkel, audit-folyamatokkal kapcsolatban keresték meg, többen érdeklődtek a VDA illetve az IATF iránt.
– Hogy ki tudjuk szolgálni a piaci igényeket, fontos, hogy egy témára több kiváló oktatónk is legyen. És mivel a jövő trendje az IoT, az ipari informatika, az autonóm járművek, jelenleg IT-oktatót is keresünk – mondta az operatív igazgató. Hozzátette, portfóliójukat az alapján is igyekeznek alakítani, fejleszteni, hogy milyen kérdésekkel, milyen képzési igényekkel jönnek hozzájuk a nagy német cégek magyarországi leányvállalatai. Dominek Ákos elmondta, örvendetes, hogy van már sok magyar cég, ahol tudják, nem lehet „jó lesz ez” alapon beszállítani, hanem tudatosítják, hogy a folyamatstabilitás az első szempontok között kell legyen.
A Tequa az Autopro által rendezett Techtogether mérnöki csapatverseny aktív támogatójaként három csapatnak ajánlott fel képzési lehetőséget az Automotive Hungary alkalmával: a pécsi Pollroth, a BME Formula Racing Team és a Szombathelyi gépész tagjainak.