Szolgáltatók Piacvezető szerepre tör a Milwaukee Magyarországon

Piacvezető szerepre tör a Milwaukee Magyarországon

Beck András | 2019.11.25 09:00

Piacvezető szerepre tör a Milwaukee Magyarországon

A százéves amerikai cég szerszámait főleg a professzionális felhasználók ismerik. Az autóiparban alapvetően a márkaszervizek és a márkafüggetlen szervizek vásárolják termékeinket. "Termékfejlesztésben olyan új termékeket szeretnénk piacra dobni, amelyek gyakorlatilag versenytárs nélküliek" – mondta Jakab Zoltán, a Milwaukee termékeket forgalmazó Techtronic Industries Eastern Europe sp. z.o.o. magyarországi értékesítési vezetője.

Hirdetés

– Mivel jelentek meg az Automotive Hungary kiállításon?
– A professzionális szakmákban egyre ismertebbek a Milwaukee elektromos kéziszerszámok Magyarországon. Ezt az ismertséget növeljük most, cégünk olyan szakmákra koncentrál, többek között mint a villanyszerelés, a járműipar, az épületgépészet és az építőipar. Célunk, hogy olyan termékeket fejlesszünk, amelyek a professzionális felhasználók és a szakemberek minden munkafolyamatára alkalmasak. Így nem több márkából kell összeválogatniuk azokat az eszközöket, amelyeket a mindennapi munkájuk során használnak, hanem tőlünk egyben mindent megkapnak. Az elektromos szegmensre igaz ez legfőképpen. Akkumulátoros verzióban kínáljuk a legtöbb termékünket, de a vezetékes gépekkel történő munkafolyamatokhoz is kínálunk alternatívákat. A termékfejlesztésünk határozottan halad az akkumulátoros irányba.

– Magyarországon mióta vannak jelen?
– A márka 2005 óta van az országban, akkor még másfajta tulajdonosi szerkezettel és stratégiával dolgoztak. A jelenlegi, teljesen tudatos pozicionálás 2009-ben kezdődött, ez egy világszintű stratégia, amely az európai régiót, benne Magyarországot is érinti. Ennek az eredménye az a termékpaletta, amelyből most válogathatnak az ügyfeleink. A másfajta hozzáállás az üzleti eredményekben is jelentkezik.

– Maga a Milwaukee márka milyen múltra tekint vissza?
– A Techtronic Industries cégcsoport tulajdonában van, de maga a Milwaukee márka már több mint száz éves. A Techtronic Industries 1986-ban alakult és meglévő, jól prosperáló márkaneveket vásároltak fel.

– Hol készülnek a termékek?
– A termékfejlesztés és a mérnöki munka a világ minden táján zajlik, az Egyesült államoktól kezdve Európán át egészen Ázsiáig. A gyártás is jellemzően ezeken a helyeken történik. A globális cégközpont az Egyesült Államokban található, Európában az angliai Marlowban és Stuttgartban található a két fő központ. Magyarország a varsói regionális szolgáltató központhoz tartozik.

– Magyarországon milyen a piaci jelenléte a márkának?
– Piaci részesedés tekintetében a profi felhasználók körében a teljes forgalom alapján harmadik helyen állunk. Ha csak az akkumulátoros piacot nézzük, akkor a szakkereskedői szegmensben megközelítőleg az első helyen állunk. A járműiparban széles körben használják gépeinket, alapvetően a márkaszervizek és a márkafüggetlen szervizek. Közvetlenül végfelhasználóknak nem értékesítünk, az a stratégiánk, hogy szakkereskedőkön keresztül juttatjuk el a termékeket a felhasználókhoz.

A járműiparban széles körben használják gépeinket, alapvetően a márkaszervizek és a márkafüggetlen szervizek – mondta Jakab Zoltán, a Milwaukee termékeket forgalmazó Techtronic Industries Eastern Europe Sp. Z o.o. magyarországi értékesítési vezetője.
A járműiparban széles körben használják gépeinket, alapvetően a márkaszervizek és a márkafüggetlen szervizek – mondta Jakab Zoltán, a Milwaukee termékeket forgalmazó Techtronic Industries Eastern Europe sp. z.o.o. magyarországi értékesítési vezetője.

– Mi a legújabb termékfejlesztésük?
– Konkrétan egyet nehéz megnevezni, hiszen évente harminc-negyven terméket is kifejlesztünk és dobunk piacra. Vezeték nélküli szerszámaink Redlithium-Ion akkumulátorokkal működnek, melyek akár 40 százalékkal hosszabb működési időt, 20 százalékkal nagyobb teljesítményt és 50 százalékkal több töltést biztosítanak, mint a hagyományos lítium-ion akkumulátorok. Az az egyik piaci előnyünk egyébként, hogy az akkumulátor-rendszerünkben minden gép kompatibilis az akkumulátorainkkal. Azonos feszültség-kategórián belül ez az átjárhatóság olyan szintű, hogy a mostani, legújabb akkumulátorainkat a 15 évvel ezelőtt vásárolt gépekhez is ugyanúgy fel lehet használni. Gépeink jellemzően a 12 és a 18 voltos kategóriába tartoznak. Ennél nagyobb feszültség kategóriát azért nem preferálunk, mert ott a termékek súlya már ergonómiailag nem lenne ideális. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a 18 voltos kategóriával szinte már teljesen kiválthatóak a kábeles meghajtású gépek. Az ipari felhasználásban emiatt a 18 voltos kategória sokkal népszerűbb is. Ebben egyébként több mint 165 termékünk van.

– A teljes értékesítésen belül az akkumulátoros szegmens milyen arányban van jelen?
– Nálunk ez már megközelíti a 80 százalékos szintet. Igazából azt is ki lehet jelenteni, hogy a vezetékes gépek fejlesztésére szinte már egyáltalán nem koncentrálunk. Kínálatunkban persze ettől még szerepelnek ezek, hiszen magas minőségű prémium termékekről van szó, de a fejlesztési területen nem ez van fókuszban.

– A következő öt-tíz évben milyen fejlődéssel lenne elégedett a hazai forgalmazónál?
– A világszintű stratégia alapján a következő két-három évben el akarjuk érni a piacvezető pozíciót. Termékfejlesztésben olyan új termékeket szeretnénk piacra dobni, amelyek gyakorlatilag versenytárs nélküliek. Ezek olyan speciális területeken jelenhetnek meg, ahol eddig nem volt vezeték nélküli megoldás. Ezeken a felhasználói területeken folyamatosan felmérjük az igényeket, konzultálunk kereskedő partnereinkkel és a végfelhasználókkal, ezek előnyösen befolyásolják az új termékek fejlesztését. A mérnöki munka az így kapott információk alapján indul el. Olyan vezetékes gépeket akarunk a jövőben kiváltani, ahol a teljesítményigény miatt eddig nem volt lehetőség arra, hogy vezeték nélküli, akkumulátoros technológiát alkalmazzanak.

– A vezetékes gépek szinte teljesen eltűnhetnek?
– A jövőt egyértelműen az akkumulátoros szegmens jelenti a piacon, sőt igazából az már a jelen. Értékesítési értékben a vezetékes szegmens még 40 százalék körül mozog darabszámban, de a forgalmuk fokozatosan csökken. Partnereink jellemzően rácsodálkoznak azokra a technológiákra amelyekkel rendelkezünk, mint péládul a One-Key applikáció, amely a szerszámok és a berendezések digitális platformja, vagy éppen az M18 Fuel és M12 Fuel rendszer, amelyet három egyedi Milwaukee innováció jellemez, a Powerstate szénkefe nélküli motor, a Redlithium-Io akkumulátor és a RedlinkPlus intelligens elektronika. Így a jövőben az oktatást és az információk szakemberek felé történő eljuttatását is kiemelten fontosan kezeljük majd.

– A Milwaukee miben emelkedik ki a mezőnyből?
– A technológiai fejlettségén túl azokkal a szolgáltatásokkal, amelyeket a gépeinkhez nyújtunk. Az akkumulátorok egy feltöltéssel teljesíthető munkaidejében kiemelkedőek vagyunk. Az előző generációs gépeinket képest nagyjából 50 százalékos növekedést értünk el az egy feltöltéssel végezhető munkaidőben. De nem csak erre, hanem az akkumulátor teljes élettartamára is igaz az 50 százalékos növekedés. Felhasználástól függően 1200-1500 feltöltési ciklust bírnak ki a gépeink. Ezt a fejlődést úgy tudták elérni a mérnökeink, hogy az akkumulátorokhoz beszállítóktól vásárolt cellákhoz az elektronikát és a házakat már mi gyártjuk. Ezáltal kiemelkedő tartósságot és megbízhatóságot érhetünk el. Az akkumulátor folyamatosan kommunikál a géppel, ez a megoldás növeli az élettartamot.

Kiemelt Partnereink