Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nemzeti buszgyártási stratégiát akar a kormány
Elvileg semmi meglepő nincs ebben a tényben, az időzítés mégis beszédes.
Kovács Zoltán kormányszóvivő szűkszavú közlése szerint a kabinet a következő három évben olyan buszgyártási stratégiát dolgoz ki és hajt végre, amely biztosítja, hogy a magyar buszgyártás minőségi és mennyiségi szempontból egyaránt helyt állhasson a rendkívül éles nemzetközi versenyben. A szóvivő hozzátette: a Budapesttel folyó tárgyalásokon is azt kérték, hogy a főváros vegye figyelembe ezt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő fontosságú kormányzati szándékot.
A jól hangzó rövid megnyilatkozást annak időzítése helyezi leginkább sajátos értelmezési keretek közé. Egy nappal vagyunk ugyanis a Tarlós István fővárosi főpolgármester és társai által jegyzett előterjesztés nyilvánosságra hozatala után, amelyben az szerepel, hogy nem tudják beszerezni a BKV két tenderén elvileg már befutott 75+75 Solaris és 75+75 Modulo csuklós buszokat, mivel nincs rá forrásuk. Külön kiemeli az előterjesztés, hogy szép és támogatandó cél szerintük a nemzetstratégiai szempont, de amíg ez ígéretekben nyilvánul meg csupán, nehéz érvényre juttani a szándékot.
Aligha véletlen a bejelentés időzítése |
Ezen előterjesztés alapján ráadásul a kormányszóvivői bejelentés másnapján születhet döntés a Fővárosi Önkormányzat közgyűlésén, s ha addig nem lesz a jelenlegi pármondatos közlésnél foghatóbb tartalom, konkrétan valós keret hozzárendelve a bejelentéshez, akkor csupán újabb ígéret kerül a tarsolyba.
A vonatkozó pénzcsapot egyébként maga a kormány zárta el egy héttel ezelőtt, amikor azt a határoztat hozták, hogy adnak ugyan állami garanciát 62,6 milliárd forint értékben a közlekedés fejlesztésére a fővárosnak, de azt gyakorlatilag buszok vásárlásán kívül minden másra lehet fordítani - tehát arra nem.
Egy hét alatt tehát annyit fordult a történet, amennyit csak lehet, s ne feledjük, hogy az eseménysorozat részeként a magyar buszgyártást képviselő MABI-Bus hétfőn tartott egy interaktív prezentációt.
Hogy mit hoz a holnap, nem tudni, de az biztos, hogy ma tartják a Közlekedési Kultúra Napját.