Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Német szigor: 2030-tól leállítják a benzines és dízeles kocsik értékesítését
A norvégok után a német kormány is jelentős lépést tett az elektromos autók terjedése, illetve a hagyományos meghajtás korának lezárása érdekében.
Itt a dátum: a német parlament 2030-tól nem szeretne belsőégésű motorral szerelt autókat látni a szalonokban, a döntéshozók ugyanis elfogadták azt a törvénytervezetet, mely alig 14 év múlva már nem engedélyezné a benzines és dízeles új kocsik értékesítését, írja az Automobilwoche. „Ha komolyan vesszük a párizsi éghajlat-változási megállapodást, 2030-at követően nem engedélyezhetjük, hogy új, belsőégésű motorral hajtott járművek kerülhessenek az utcára”, mondta Oliver Krischer, a zöldek frakcióvezetője.
Az Európai Unió legerősebb gazdaságának határozott döntése könnyen kihathat a teljes közösségre, ezt mutatja, hogy a németek a brüsszeli döntéshozókat is arra kérték, vizsgálják meg, hogyan lehetne a többi tagállamot is hasonló, az elektromos hajtás terjedését segítő lépésekre sarkallni.
Természetesen nem kell azzal számolni, hogy a szénhidrogén-alapú hajtással szerelt járművek néhány éven belül eltűnnének az EU útjairól, ha sikerül tartani a céldátumot, és 2030-tól valóban csak alternatív meghajtású új autót lehet majd vásárolni Németországban, hívja fel a figyelmet az ADAC. Az viszont már egyértelmű, hogy a benzines és dízeles kocsik korszaka a végéhez közeledik.
Ugyanakkor az átmenet aligha lesz zökkenőktől mentes: a legnagyobb járműipari szereplőket tömörítő szervezet, a VDA (Verband der Automobilindustrie) vezetői szerint a kezdeményezés egyelőre még sem klíma-, sem gazdaság-, sem szociálpolitikai szempontból nem kívánatos. Utóbbival a szervezet arra kíván célozni, hogy a belsőégésű motorokhoz képest jóval egyszerűbb elektromos hajtás gyártása kevesebb alkalmazottal is megoldható, így a trendváltozással munkahelyek tömegei kerülhetnek veszélybe.