Szolgáltatók Megmutatja a vasút jövőjét a Siemens

Megmutatja a vasút jövőjét a Siemens

autopro.hu | 2022.09.14 13:16

Megmutatja a vasút jövőjét a Siemens

Fotó: Siemens Mobility

A világ legnagyobb közlekedéstechnológiai kiállítása, az InnoTrans szeptember 20. és 23. között kerül megrendezésre Berlinben. A Siemens Mobility a 27-es blokkban, a 230-as standon, illetve a szabadtéri kiállítási területen mutatja be termékeit.

Hirdetés

A Siemens Mobility az InnoTrans-on a „Destination digital” mottó alatt négy kulcsfontosságú témát mutat be, támogatva ezzel ügyfeleit a fenntartható, kényelmes és költséghatékony vasúti közlekedés megvalósításában. A négy téma a következő: az életciklusköltség-optimalizált vasúti infrastruktúra és gördülőállomány, a rendszer százszázalékos rendelkezésre állása, a maximális hálózati kapacitás, valamint az optimalizált ügyfélélmény és folyamatok.

A kiállításon bemutatkozik a Siemens Xcelerator nevű új, nyílt, digitális üzleti platform, melynek célja, hogy olyan partnerekből álló hatékony ökoszisztémát hozzon létre, amelynek tagjai közösen képesek széles körben felgyorsítani a digitális átalakulást és a mobilitás fenntarthatóságát. Azáltal, hogy a mobilitási ökoszisztéma minden résztvevője számára interfészeket nyit meg, a Siemens Xcelerator segít összekapcsolni a való világot a digitális világgal. Ezzel a maga nemében az első ilyen innováció a vasúti ágazatban.

Költségoptimalizált vasúti infrastruktúra és gördülőállomány

A Mireo, a Vectron vagy a Velaro járművekből álló gördülőmény csökkenti az életciklus teljes költségeit és számos előnyt kínál az ügyfeleknek. A vonat műszaki magja, mint például a hajtómű, a forgóvázak és a sebességváltó-rendszer többféle vonatváltozatban is használható, míg a többi alkatrész a megrendelő egyedi igényeihez igazítható. A meglévő járműplatformokhoz olyan funkciók is hozzáadhatók, mint a teljes digitalizációs csomag WiFi hozzáféréssel és a tökéletes mobiltelefon-vételre optimalizált ablakokkal vagy a különösen tágas és hatékony belső kialakítás.

A Siemens Mobility vonatai és infrastrukturális megoldásai beépített csatlakoztathatósággal és szolgáltatásokkal rendelkeznek, amelyek segítenek csökkenteni a költségeket, emelni a megbízhatóságot, valamint növelik a meglévő vasúti eszközök értékét.

Százszázalékos rendelkezésre állás

A Railigent IoT- és AI-alapú alkalmazáscsomag a teljes digitális értékláncot lefedi a rendszer százszázalékos rendelkezésre állása érdekében, a vasúti eszközök adatainak intelligens felhasználásával. A Railigent lehetővé teszi a tervezett karbantartást, a hatékony működést és a digitális eszközkezelést a teljes élettartamra vetített költségek optimalizálása érdekében azáltal, hogy egyensúlyba hozza a teljesítményt, a költségeket és a kockázatokat a teljes életciklus során.

A Siemens Xcelerator részeként a Siemens Mobility a Railigent szolgáltatás megnyitásával létrehozza a Railigent X szolgáltatást, amellyel lehetővé teszi az ügyfelek és partnerek részére, hogy saját digitális megoldásaikat fejlesszék és biztonságosan használják azokat a szabványosított API-kon keresztül.

Maximalizált hálózati kapacitás

A Siemens Mobility bemutatja, hogy az innovatív digitális technológiák miként teszik lehetővé a hálózati kapacitás maximalizálását és a hatékonyság-növekedést az üzemeltetők számára azzal, hogy a meglévő vasúti infrastruktúrát például az 5G segítségével a felhőbe helyezik át és a virtuális térbe helyezik a jelzőrendszerek elemeit. Egy egész ország vagy város vasúti műveleteinek egyetlen központi adatközpontból való távvezérlésével számos hardverelem, például a jelzőrendszerek vagy a biztosítórendszerek virtualizálható a karbantartási költségek csökkentése érdekében.

Az automatikus vonatüzem (ATO) az elektronikus vonatvezérléssel (ETCS) karöltve tovább csökkentheti vonatok közlekedési idejét, és így akár 30 százalékkal több vonat közlekedhet ugyanazon a vonalon. Ezzel egy időben a pontosság is 15 százalékkal nő.

Optimalizált ügyfélélmény és folyamatok

A Siemens Mobility lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy zökkenőmentes utazási élményt nyújtsanak az utasok részére: a Siemens Mobility világszerte sikeresen vezette be a Mobility-as-a-Service (MaaS) rendszereket, többek között Dubaiban, Dániában, Luxemburgban, Hollandiában és Andorrában.

A digitálisan megtervezett, igényekre szabott közlekedési szolgáltatások lefedik a teljes utazást, valódi háztól-házig lehetőségeket biztosítva ezzel az utasoknak. Az innovatív jegyértékesítési megoldásoknak köszönhetően az utazók mindig a legolcsóbb viteldíjat fizetik egyetlen kártyalehúzással.

Bemutatott vonatok

Desiro HC az ODEG részére: A Desiro HC (nagy kapacitású) jármű alkalmas az egyre növekvő utasforgalom kiszolgálására az új Elba-Spree vasúthálózaton. A vonat két meghajtott egyszintes kocsival és két emeletes, motor nélküli középső kocsival van felszerelve, így értékes energiaforrásokat takarítanak meg. A felszereltséghez tartoznak a speciális bevonattal ellátott ablakok a jobb hálózati vétel érdekében, a fedélzeti WiFi és csatlakozók a vonat egész területén, számos TFT-monitor, valós idejű foglaltság-kijelzők és speciális utasbiztonsági kényelmi rendszer.

Mireo Plus H – H2goesRail: A Siemens Mobility bemutatja a hidrogénvonatok következő generációját, amely ötvözi az innovatív dizájnt és a legújabb fenntartható technológiát. A Mireo Plus H üzemanyagcellás meghajtással és lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, amely a vonóerőt biztosítja, és regeneratív fékezést használ. Egy közös projekt keretében a Deutsche Bahn és a Siemens Mobility egy vadonatúj komplett rendszert tesztel, amely egy új fejlesztésű vonatból és egy új tervezésű töltőállomásból áll.

Vectron Dual Mode: A kettős meghajtású mozdony egyesíti a teljes értékű dízelmozdonyok előnyeit az elektromos mozdonyokéval. A nagy teljesítményű dízel meghajtás és a felsővezeték használatára szolgáló berendezés kombinációja lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy rugalmasan reagáljanak a változó útvonali követelményekre.

Vectron MS 230 km/h: A 230 kilométer/óra maximális üzemi sebességével ez a mozdony egyaránt alkalmas hagyományos és nagysebességű vonalakon való közlekedésre a gyors határátlépő személyforgalomban.

Metro „X-Wagen” Vienna: 34 darab hatkocsis metrószerelvény biztosítja majd a még kényelmesebb és gyorsabb utazást Bécsben, beleértve a teljesen automatizált U5-ös vonalat is. A vonatok könnyű felépítésűek, több mint 90 százalékos az újrahasznosítási arányuk. 2022-től kezdik meg a személyszállítást az U1-U4 vonalon. Körülbelül 2026-tól teljesen automatizáltan közlekednek majd az új U5-ös vonalon.

Avenio Nürnberg: A négykocsis Avenio villamosok fokozatosan veszik majd át a személyszállítást az öt vonalból álló és mintegy 40 kilométer üzemi hosszúságú nürnbergi villamoshálózaton. A tágas felszállóhelyek és a széles átjárók gyorsabb utasáramlást és nagyobb kényelmet biztosítanak.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink