Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Közös akarat a magyar vasút fejlesztésére
Együttműködési megállapodást kötött a Rail Cargo Hungaria Zrt. és a Záhony-Port Zrt. Nyíregyháza-Sóstógyógyfürdőn. A kormány eközben jelezte, stratégiai partnerként tekint a MÁV-ra.
Az évente mintegy hárommillió tonna áru átrakásáról és vasúti fuvarozásáról szóló szerződés aláírásakor Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a vasúttársaság leányvállalataként működő Záhony-Portnak és a MÁV legnagyobb árufuvarozási partnerének együttműködése is bizonyítja, megvan a közös akarat a vasút fejlesztésére és az árufuvarozás növelésére.
Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke a társaság osztrák érdekeltségére utalva jelezte, igyekeznek az ebből származó előnyöket "átcsempészni" Magyarországra is, így például a privatizációt követő időszakban Záhonyra jelentős áruforgalmat lehetett irányítani.
- Azon dolgozunk, hogy minél több áru jöjjön ise, a kormánynak a jelenlegi tevékenysége is ebbe az irányba mutat - fogalmazott Kovács Imre. A Rail Cargo Hungaria Zrt. vezetője a Záhony-Porttal megkötött megállapodásra utalva elmondta, a cég a keletről érkező széles nyomtávú vasúti kocsikból a normál nyomtávúakba való átrakási szolgáltatással segíti az árufuvarozó társaságot.
A mintegy 400 embert foglalkoztató Záhony-Port Zrt. feladata a vasúti átrakás, a logisztika és az áruk tárolása, és a Rail Cargo több mint kilencven százalékát adja a cég megrendeléseinek. - A társaság évente körülbelül négymillió tonna árú mozgatására képes, jelenlegi forgalma évente több mint két és félmillió tonna - tájékoztatott Farkas József, a Záhony-Port Zrt. vezérigazgatója.
- A kormányzat stratégiai partnerként tekint a MÁV-ra és elkötelezett a vasúttársaság fejlesztése mellett - erről a nemzeti fejlesztési miniszter beszélt ugyanazon a rendezvényen, a július 12-én tartott nyíregyházi vasutasnapon.
Seszták Miklós elmondta, a MÁV korábban veszteséges vállalkozás volt, amely "inkább gondot okozott, mint örömet", de a társaság menedzsmentje által véghezvitt átalakítások meghozták az eredményeket. Éppen ezért "ezen az úton tovább kell menni", ami egyrészt a személyforgalom szolgáltatási színvonalának emelését, másrészt pedig a teherforgalom fejlesztését jelenti szerinte.
Seszták Miklós az ünnepségen megköszönte a vasutasok kitartó munkáját, akik szavai szerint "nap mint nap mozgatják az országot".