Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Játékok a járműipar utánpótlásáért
A futóbiciklitől kezdve az olykor még egy valódi autónál is drágább és összetettebb miniautókig széles a skálája azoknak az eszközöknek, amikkel a gyártók a legkisebbeket szeretnék megnyerni maguknak. Egyes miniautók teljesítménye még az igazi autókéval is vetekszik.
Ha kicsit tágabban értelmezzük az autógyár fogalmát, akkor bizony a megszokott lokációk mellett Burghaslach városát is fel kell írni a német üzemek közé. Az értékesített példányszámban az élvonalba tartozik a gyár, igaz, itt még egy Smarthoz képest is jóval kisebb „autót” gyártanak: itt készül a Simba-Dickie által gyártott futóbicikli, vagy más néven Bobby Car, esetleg bébitaxi.
A cég szerint a játék a világ legsikeresebb futókocsija, ami nemcsak játék, hanem a fiatalok motorikus képességeit is javítja, sőt, sok trendkutató szerint az autózás egyre inkább csökkenő népszerűségét is valamelyest növeli. Valószínűleg az sem véletlen, hogy szinte minden nagyobb autógyártó rendelkezik saját miniautóval a gyerekek számára.
Játéktól a komolyabb gépekig
Porsche 911, VW Beetle vagy Tiguan, Audi TT, Mercedes-AMG GT – ezek mind léteznek miniatűr változatban is – akár hivatalos változatban, akár valamilyen licenc formájában. Ezek célja, hogy szórakoztassák a gyerekeket és persze népszerűsítsék nemcsak az adott márkát, hanem magát az autózást is.
A játékok mellett léteznek az eredeti autók kicsinyített változatai is, gyakran villanymotoros hajtással. Ebben a műfajban akár egészen drága autók is előfordulnak, ilyen például a Bugatti Baby, aminek legújabb változatáról az autopro.hu bővebben is írt.
Tinédzserek szórakozása
A brit Little Car Company az eredeti autók 75 százalékra kicsinyített változatát gyártja, ráadásul az alkatrészeket is az eredeti modellek beszállítóitól beszerezve. A cég atyja, Ben Hedley nem is játékgyártónak, hanem inkább autógyártónak tartja a céget: ezzel olyan értelemben sem túloz, hogy az általa készített autóknak ötezer kilométer próbafutást is meg kell tenniük, áruk pedig jónéhány igazi autónál is magasabb: a legolcsóbb modell 35 ezer euró.
Jelenleg három olyan modell létezik a cég kínálatában, ami az eredeti gyártó áldását viseli. Az eredeti színekre vannak festve, ugyanazokkal a bőrökkel vannak bélelve, és néha azonos alkatrészeket használnak például a műszerfalon vagy az slusszkulcson.
Az egyik ilyen modell az említett Bugatti Baby II, ami a Type 35 kicsinyített verziója. A másik kettő autó az Aston Martin DB5 – ez az a modell, amit James Bond is vezet a vásznon – és a Ferrari Testa Rossa.
Száguldás miniautókkal
Ezek a kis autók 1-12 kilowatt teljesítménnyel bírnak, ám a kis súlyuk miatt a villanymotor nyomatékával bizony komoly sebességre és gyorsulásra is képesek – éppen ezért le van fojtva a teljesítményük, ám Bichesterben, a Little Car Company székhelye mellett egy kis versenypályán kipróbálhatják a kamaszok az autók igazi képességeit.
A járművek akár 100 kilométer/órás sebességre is képesek, így egészen elképesztő és maradandó élményt nyújtanak azoknak a szerencsés tinédzsereknek, akik kipróbálhatják őket a pályán.
Bár más – jellemzően brit – gyártók is foglalkoznak még a miniautók gyártásával, az igazán komoly gépek drága mulatságnak számítanak – tízezer euró alatt nemigen kapni motorral hajtott változatot. Ami viszont nagyon fontos, hogy ezeket az eszközöket csak magánterületen lehet használni, nem arra valók, hogy a gyerekek az utcán száguldozzanak velük – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a cikket? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!