Szolgáltatók Itt van az Ikarus, itt van újra!

Itt van az Ikarus, itt van újra!

autopro.hu | 2014.05.14 10:56

Itt van az Ikarus, itt van újra!

Több mint 10 év után ismét új magyar buszok érkeznek Budapestre – adta hírül a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV Zrt. Egyelőre csupán kísérleti projektről van szó, de legalább a kézzel fogható fajtából.

Hirdetés

2013 novemberében megírtuk: várhatóan buszgyártásba fog a BKV, az első járműveket 2014 első felében remélhetőleg be is mutatják. Kivételes és örömteli, hogy a terveket ezúttal sikerült tartani, hiszen a BKV 2014. május 13-án közreadott fotói szerint elkészült az első modell.

Az internet népének kifejezetten tetszik ez a részlet (Fotó: BKV Facebook)

Ahogy erre korábban is utaltunk, a képgalériát kiegészítő leírás szerint úgynevezett PKD (partially knocked down kit) konstrukcióban 18 alacsonypadlós szóló Ikarus autóbusz állhat hamarosan forgalomba a főváros útjain. A gyártó ebben az esetben csak a jármű karosszériáját gyártja le, az összeszerelést, a fényezést, a belső tér kialakítását a BKV végzi. Ezzel a módszerrel az új buszok elvileg költséghatékonyabban készülhetnek, továbbá a budapesti utasigényekre szabható a jármű kialakítása is.

Idén nyárig 3 darab busz készül el magyar gyártásban, a további 15-ről pedig a tapasztalatok függvényében születhet döntés a BKK szerint.

Új magyar Ikarus buszok állnak forgalomba Budapesten
Így készülnek a PKD buszok a kelenföldi garázsban

A közösségi oldalon a (fél)hivatalos tájékoztatásnál részletesebb képet nyerhetünk a hozzászólások böngészésével a buszokról. Bennfenntesnek tűnő információk szerint állítólag 56 millió forintba kerül egy ilyen jármű legyártása, ugyanakkor többek szerint kétséges, hogy a sajátos előállítási technológia kiállja-e az idő próbáját. Egy kommentelő úgy látja: „ezek a buszok meg sem közelítik a Mercedeseket és Volvokat minőségileg. Ezért nem is állítanak többet forgalomba belőlük. A másik probléma pedig az itthoni gyártókapacitás hiánya, nincs olyan buszgyártó ami képes lenne 1 év alatt akárcsak 150 buszt is elkészíteni.”

Utóbbi tény oka nyilvánvaló, azt azonban nem hinnék, hogy ne állna készen a magyar járműipar a buszgyártás újjáélesztésére. Ez leginkább szándék kérdése, amelyhez jó előjel ez a kísérleti projekt, ám önmagában kevés.

Érdeklődve várjuk a folytatást!

Kiemelt Partnereink