Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Használt mozdonyokat állít forgalomba a MÁV
Tizenöt használt, francia eredetű Siemens mozdonnyal bővül a MÁV flottája, a járművek október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity vonalakon a menetrend betartásának érdekében.
A vasúttársaság a honlapján közzétett tájékoztatásában a folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálásával indokolta a mozdonyok forgalomba állítását. A tizenöt darab jármű a MÁV szerint „kiváló műszaki állapotú”, de használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, Siemens gyártmányú mozdony.
Az MTI megkeresére a vasúttársaság közölte, hogy mintegy 300 villany- és 150 dízelmozdonyt, továbbá 186 villamos motorvonatot és 260 dízel motorvonatot üzemeltet.
A MÁV-Start arculatára átalakított, most beszerzett mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a társaság flottájában tíz, a GYSEV-nél öt darab teljesít szolgálatot.
Korszerű mozdonyok
A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6400 kilowatt teljesítményű és kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagysebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, a szigorú európai sztenderdeknek megfelelő ETCS (European Train Control System) járműfedélzeti berendezéssel.
A MÁV közleménye szerint a bérelt mozdonyok egy része kiváltja a V43-es típusú, óránként 120 kilométeres maximális sebességű vontatójárműveket, ami megtakarítást jelent az energiaköltségben is. A mozdonyok belföldön óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd, közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A magyar vasúttársaság így aktív szereplő maradhat a nemzetközi vonatok vontatása terén – hangsúlyozta a vállalat.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!