Szolgáltatók Érkezik az automatizált csomagolás a kiskereskedelembe

Érkezik az automatizált csomagolás a kiskereskedelembe

autopro.hu/D.Á. | 2020.10.12 10:16

Érkezik az automatizált csomagolás a kiskereskedelembe

Fotó: Pixabay

A koronavírus okozta kijárási korlátozások alatt az otthonról, interneten vásárlók száma látványosan megnőtt. A máskor olajozottan működő kiskereskedelmi gépezet a nehéz piaci körülmények és az egyre növekvő kereslet közepette a szektornak elkél az automatizálás nyújtotta segítség.

Hirdetés

Az IMRG Capgemini kiderítette, a június a legtermékenyebb hónap, minden évben komoly mértékben, közel 34 százalékkal nőnek ilyenkor a kiskereskedelmi eladások. Ezzel az exponenciális növekedéssel azonban az online rendeléseket kiszolgáló központok a mai napig nehezen tartják a lépést – a példátlan kereslethez a távolságtartási szabályok miatt munkaerőhiány társul.

Reakció a válságra

Normál körülmények között az internetes kereskedelem ellátási lánca hatékonyan és gördülékenyen működik – gyors a rendelések feldolgozása, a csomagolás és a kiszállítás, gyakran világszerte, mindezt megbízhatóan, több ezer csomaggal. Ezt a rendszert zavarta meg a kereslet kiugró növekedése, a munkaerő hiánya és az iparág beszállítói hálózatának zavara a járvány következtében. A kereskedelmi cégek azonban temérdek eszközt tudnak elhelyezni raktáraikban, melyekkel nagymértékben automatizálni tudják folyamataikat, így fenntartva a megszokott működést.

A kérdéssel többen is foglalkoznak már, készülnek automatizálási megoldások a szegmens számára. Egy online sportszerforgalmazó, az Internet Fusion Group műveleti igazgatója, Ben Rangecroft szerint cége a hatékonyság növelése és műanyagmentes működése érdekében kezdett automatizálási megoldásokat használni, melyben közel 99 százalékban sikeres volt 2019-ben. A bolt a vírussal járó korlátozások alatt növelni tudta eladásait a technológiának köszönhetően, miközben betartották a dolgozókra vonatkozó szabályokat, mindehhez pedig eddigi módszereik jelentős megváltoztatására nem volt szükség, Rangecroft tehát ajánlja ezeket a megoldásokat a hasonló cégeknek.

Működő modell

A Fanfold névre hallgató, bordázott kartonlapokat gyártó brit vállalat, a Ribble műveleti igazgatója, Stephen Rector hasonló tapasztalatokat gyűjtött, mint Rangecroft. Az automatizáció lehetővé teszi, hogy egy tevékenység során különböző, megfelelő méretű dobozok készüljenek az adott termékekhez. Ez kisebb csomagokkal, kevesebb anyagfelhasználással és költséggel jár, több termék fér el egy raklapon. A Fanfold felhajtogatva érkező kartonlappal kombinálva a technológia 25 százalékos költségcsökkenést eredményez azon túl, hogy a kisebb tömeg nagyobb arányú hasznos terhet jelent szállításkor, illetve felesleges töltőanyagokra sincs szükség a dobozokban. A vírussal kapcsolatos távolságtartási szabályok érvénye alatt az automatizáció segít növelni a termelést kevesebb emberi munkaerő mellett is — írta meg a Manufacturing.

Kiemelt Partnereink