Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emlékezetes interjúk: Kihasználja az öntödék kiszolgáltatottságát az autóipar
Hatala Pál, a Magyar Öntészeti Szövetség ügyvezetője szakportálunknak nyilatkozta a címben leírtak mellett azt is, úgy látja, lezárult a távol-keleti olcsó és nagy mennyiségű öntvények iránti kereslet.
Egy gépkocsiban gyakran több száz öntvény található, ezzel meghatározó beszállítója az öntészet a járműiparnak. Fontos az is, hogy a vevőket itthon és a néhány száz kilométeres térségben kell megtalálni, a messzi piacok gazdaságos elérése nem reális.
– Tapasztalataim szerint, aki elment Kínába, az néhány év múlva vissza is jött, mára a távol-keleti olcsó és nagy mennyiségű öntvények iránti kereslet korszaka lezárult – egyszerűen a viselkedési kultúra, a kapcsolati hagyományok mássága és a távolság miatt visszajöttek a vevők. Tőlünk keletre, még a közelben lévő Oroszországban, Romániában, Törökországban is olcsóbban termelik általában az öntvényt, mint nálunk. Messzebbre nézni a távolságok miatt már nincs is értelme.
Hozzátette azt is, az összeszerelő cégek ma már az ár versenyeztetése mellett előszeretettel élnek azzal a gyakorlattal, hogy kiadják a következő ciklus fejlesztési terveit az öntödéknek, hogy megadott igény szerint ők alkossák/tervezzék meg a kért alkatrészeket. A súlycsökkentési verseny és a gyártási időráfordítás csökkentési kényszere miatt például megszokott jelenség, hogy az eddig több darabból összeszerelt egységeket egy öntvényként kell elkészíteni, és ennek megoldási feladata a majdani gyártó öntöde munkatársaié. A feladatot megfelelően teljesítő öntöde lesz vagy lehet aztán a beszállító, és a ráfordításai majd a termék gyártása során térülnek csak meg. Ez nagy rizikó, rengeteg pénzt igényel, és nincs igazi garancia rá, hogy a befutó is ő lesz. De ha valaki megnyer egy ilyen fejlesztési projektet, megfelelően teljesíti a gyártást, hosszú évekig lehet belőle bevétele.
– Az autóipar kicsit visszaél piaci pozíciójával.