Szolgáltatók Elektromos midibuszt tesztel a BKK

Elektromos midibuszt tesztel a BKK

Pörge Béla | 2021.08.21 16:21

Elektromos midibuszt tesztel a BKK

Fotó: Pörge Béla

A BYD K9 után egy K7-es midibuszt is tesztel a főváros. Ebben a szegmensben viszonylag rosszul áll a BKV, igaz, az egyedüli budapesti elektromos buszok is midik. A busszal augusztus 9. és 22. között találkozhatnak a fővárosiak a 15-ös, a 16-os, a 27-es, a 102-es és a 158-as vonalakon – az autopro.hu a 15-ös járaton tesztelte a járművet.

Hirdetés

A BYD K7 midibusz a legkisebb tagja a BYD európai buszcsaládjának, méretéből adódóan a szűkebb városi utcákra és a kisebb forgalmú vonalakra tervezték. Az alacsonypadlós jármű 8.7 méter hosszú és 22 ülőhely van rajta, a legmodernebb töltési technológiának köszönhetően egyetlen töltéssel akár 150 kilométert is képes megtenni.

A BKK által tesztelt busz Franciaországból érkezett, ez a harmadik elektromos tesztbusz idén a fővárosban, és a második BYD a nyáron. A BYD K9-esről írt cikkünket itt olvashatják.

Jól egyben van

Külsőre nagyon hasonlít a hosszabb testvéréhez a BYD midibusza, igaz, ezúttal egy ezüstszínű busz érkezett a múltkori fehér után – ettől még a fő dizájnelemek, mint például a homlok- és hátfal lényegében ugyanazok.

Belül már több érdekességgel találkoztam: eltérően a K9-estől, a midi egy kompakt, jól összerakott busz képét hozta. Talán annak is köszönhető ez, hogy már használatban van, mindenesetre a megszokott padlóelemek, és a szürke ülések otthonosabb belső kölcsönöznek a busznak.

Fotó: Pörge Béla

Az utastér első részén az állóhelyek dominálnak, a második ajtó mögött azonban csak egy szűk folyosó található, itt sűrű a székezés, a 22 ülőhely zöme itt található. A hátsó traktus lépcsőn közelíthető meg, nem teljes hosszában alacsonypadlós tehát a jármű.

Halkabb a nagy testvérnél

Természetesen nem tudom, mennyire igaz általánosságban a két modellre ez a megállapítás, mindenesetre a Budapesten tesztelt buszok közül a midi jóval halkabb volt. A hajtás szokásos elektromos hangján kívül csak – az egyébként erős, jól működő – a klíma hangját lehetett hallani. Nem zörögtek sem az ablakok, sem az egyéb alkatrészek.

A leszállásjelző hangját kell még kiemelni, ami egy rosszabbul sikerült kínai ajtócsengőre emlékeztetett, de ennél nagyobb baja ne legyen a busznak!

Lenne helye Budapesten

Vasárnap lévén a 15-ös járaton is elég volt a K7-es kapacitása, ám meg kell jegyezni, hogy az utastér elrendezéséből adódóan már 15-20 utassal zsúfoltnak tűnt a busz. Budapesten a Várban például nem biztos, hogy ez szerencsés lenne, igaz, más midik esetében sem sokkal jobb a helyzet.

Feltűnő volt, hogy az utasok is megnézték maguknak az új járművet, többen fotózták is telefonnal, az pedig elég jellemző, hogy a buszra tett megjegyzések mind a jól működő klímát dicsérték. Én emellett a remek gyorsulást és a halk futást emelném ki.

Budapest adottságából következően számos vonal van, amit midibuszokkal lehet a leginkább kiszolgálni, ám a BKV midi-állománya nem szerepel fényesen – még mindig fut néhány Ikarus 405-ös, az eModulók nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, egyedül a török Karsanok tartják magukat, meg persze a használtan vett Ikarus E91-esek. Az biztos, hogy a flottára ráférne a fiatalítás, a BYD K7 erre remek környezetbarát alternatíva lenne.

Kiemelt Partnereink