Szolgáltatók Biztosított a Kína-Európa vasúti áruszállítás

Biztosított a Kína-Európa vasúti áruszállítás

MTI | 2022.07.27 08:22

Biztosított a Kína-Európa vasúti áruszállítás

Fotó: MLSZKSZ

A Kína és Európa közötti vasúti kapcsolat biztonságos fenntartása érdekében a Dachser logisztikai szolgáltató heti két alkalommal vonat összeköttetést szervezett a Hszian-Budapest útvonalon - közölte a társaság.

Hirdetés

A Dachser közleményében emlékeztet: az ukrajnai háború miatt az Oroszországon vagy Fehéroroszországon keresztül történő összeköttetések lehetetlenné váltak, ezért két vonatútvonalon meg kellett szüntetnie a vasúti szolgáltatásait. A társaság mostantól viszont az úgynevezett középső folyosón kínál vasúti összeköttetést ügyfeleinek Közép-Ázsián keresztül.

A vonatok Kínából indulva először Kazahsztánon és Azerbajdzsánon haladnak át, majd a Kaszpi- és Fekete-tengeren hajóval Romániába, onnan pedig Budapestre érkeznek. Innen további terminálokra, például Bécsbe, Münchenbe vagy Ludwigshafenbe szállítják a konténereket vonattal. A kínai kiindulástól a célállomásig a vasúti szállítás 45-55 napot vesz igénybe - ismertették.

Fontos szereplő a hazai piacon

A Dachser németországi székhellyel rendelkező családi vállalkozás, világszerte mintegy 31.700 alkalmazottja van, 2020-ban mintegy 5,6 milliárd euró konszolidált nettó árbevételt ért el. Ugyanebben az évben a logisztikai szolgáltató 78,6 millió szállítmányt kezelt, melyek összsúlya 39,8 millió tonnát tett ki.

Magyarországon a német szállítmányozó a Liegl & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft. révén 1999 óta van jelen, a szállítmányozási és logisztikai piac meghatározó szereplője. Pilisvörösvári székhelyén az ország egyik legmodernebb logisztikai bázisát üzemelteti. Belföldi hálózatát 8 vidéki telephely alkotja, 300 munkatársat foglalkoztat.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Liegl & Dachser Szállítmányozási és Logisztikai Kft. tavaly 25,780 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 2020-ban ez az érték 22,572 milliárd forint volt. A társaság 2021-ben 2,323 milliárd forint nyereséggel zárt, egy évvel korábban pedig 2,335 milliárd forint volt az adózott eredménye.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink