Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A VW a legtisztább a dízelbotrány első évfordulóján
Máris eltelt egy év a VW-botrány kirobbanása óta, ennek apropóján tesztelték az Euro6-os dízelmotorokat – a német gyártó megmutatta, gyanús szoftver nélkül is képesek az élre állni.
Egy éve robbant ki a VW-botrány, vagyis hogy a német gyártó manipulálta motorjainak károsanyag-kibocsátási értékeit. Azt azonban viszonylag ritkán hangsúlyozzák, hogy a csalás csak a régebbi, Euro5-ös motorokra terjedt ki, írja az Automobilwoche. A Transport&Environment független szervezet most az eggyel újabb motorokat, az Euro6-os verziót tesztelte a német gyártó lelepleződésének első évfordulóján.
Miközben az elmúlt egy évben a VW nevével összeforrt a túlzott károsanyag-kibocsátás, a mostani tesztek eredményei szerint az Euro6-os rendszerek esetében viszont épp a németek készítik a legtisztább motorokat. A legrosszabb értékeket a Fiat, a Suzuki és a Renault-Nissan termékei produkálták.
Az összekép továbbra is negatív, hiszen valós körülmények között egyetlen márka sem volt képes a megengedett határértékek alatt maradni – ez részben tekinthető a hatóságok hibájának is, hiszen ezek szerint nem történt érdemi változás a hivatalos tesztek körülményeiben. A beépített trükközés továbbra is inkább a katalógusok jól csengő számokkal való megtöltését, mintsem a valós értékek kommunikálását szolgálják.
A T&A 230 dízelmotoros autót vizsgált meg. A szabályosnál jóval több nitrogén-oxidot kibocsátó autó az Alfa-Romeo, a Suzuki, a Dacia, az Infiniti és az Opel, a legkevesebbet a VW, a Seat, a Skoda, az Audi, a BMW, a Mini és a Mazda autó eregették a levegőbe.