Szolgáltatók A logisztikai fejlesztésénél is követni kéne az uniós célkitűzéseket

A logisztikai fejlesztésénél is követni kéne az uniós célkitűzéseket

MTI | 2021.04.15 14:23

A logisztikai fejlesztésénél is követni kéne az uniós célkitűzéseket

Fotó: Metrans

Az MTI-nek eljuttatott közleményében a vasutas szakmai érdekképviselet kiemelte, a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az energiahatékonysági, környezettudatossági, fenntarthatósági uniós célkitűzéseket.

Hirdetés

Kifejtik, a klímasemlegesség eléréséhez a közlekedésből származó kibocsátások legalább kilencven százalékos csökkentésére van szükség 2050-ig, ehhez az egyéb intézkedések mellett vasúton kellene bonyolítani 2030-ra az áruszállítás legalább harminc százalékát, 2050-ig a felét.

Miért jó a közúti fuvarozásnak?

A Hungrail közleményében rámutat arra, hogy a vasút térnyerése látszólag kedvezőtlenül hat a közúti szektorra, azonban az intermodális fuvarozás növekedésével a közúti fuvarozók is profitálhatnak a vasút fejlődéséből.

Tavaly 1,7 százalékkal emelkedett a hazai intermodális áruforgalom, ám ahhoz, hogy Magyarország teljesíteni tudja az Európai Unió klímacéljait, évente 50-100 ezer kamionnyi forgalmat kell közútról az intermodális fuvarozás felé terelni. Ehhez szükséges a vasúti árufuvarozás versenyképességi feltételeinek megteremtése - hívja fel a figyelmet a Hungrail.

Az idén 15 éves Hungrail Magyar Vasúti Egyesület tagságán keresztül a vasúti árufuvarozási piac 90 százalékát, a vasúti személyszállítási piac 100 százalékát fedi le. Tagvállalatainak árbevétele éves szinten megközelíti a 600 milliárd forintot, a szakmai szervezetben képviselt árufuvarozási vállalatok teljesítménye meghaladja az évi 50 millió tonnát, a személyszállítással foglalkozó társaságok pedig évente megközelítőleg 150 millió utast juttatnak el célállomásaikra.

Kiemelt Partnereink