Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A gumiabroncsok piaca még nem állt helyre
Az Európai Gumiabroncs-, és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association - ETRMA) a napokban tette közzé tagjainak 2023 negyedik negyedévére vonatkozó értékesítési adatait, amelyek a csereként vásárolt, tehát nem az autógyáraknak értékesített abroncsok adatait összesítik.
Az eladások minden piaci szegmensben csökkentek 2023 negyedik negyedévében, kivéve a személyautókra szánt gumiabroncsok piacát, ahol a téli időjárás körülmények megnövelték a négyévszakos és a téli gumiabroncsok iránti keresletet.
Az utolsó negyedévben a téli gumik iránt kettő, a négyévszakos abroncsok iránt 15 százalékkal nőtt a kereslet 2022-höz képest.
Éves szinten csak csökkenés tapasztalható
Az európai gyártók az egész évet tekintve valamennyi termékkategóriában negatív tendenciákról számoltak be 2022-hez képest. A visszaesésben leginkább érintett szegmensek a mezőgazdasági csereabroncsok voltak, ahol harmincszázalékos volt a visszaesés. A teherautó-, és buszabroncsok szegmensében 17, a motorkerékpárokénál 11, a személyautó abroncsokénál 8 százalékos volt a csökkenés.
„A legfrissebb számok megerősítik a 2022 júniusa óta megfigyelhető negatív tendenciákat" - nyilatkozta Adam McCarthy, az ETRMA főtitkára. „Mindez a kereslet csökkenésének köszönhető, amit a nyersanyagok, az energia és a bérköltségek inflációs költségszintemelkedése okoz, és nem tesz jót a keresletnek az sem, hogy a kereskedők leépítik a korábban felhalmozott készleteket, vagyis kevesebbet rendelnek a gyártóktól, amíg a raktárkészlet nem csökken a korábbi szintre.”
A legnagyobbakat tömörítő szervezet
A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Magyarországon az iparág hét vállalata - az Apollo, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear, a Hankook, a Michelin és a Pirelli - képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel, közülük négy cég hazai gyártókapacitással is rendelkezik, és folyamatosan fejleszt. 2023-ban 34,1 millió személy- és teherautó abroncsot gyártottak hazai üzemeikben.
Az ágazatban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6800, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association - HTA) becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág GDP két százalékát állítja elő. Az ágazat belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 529 milliárd forintot. Mindez már nemzetközi szinten is jelentős eredmény: Magyarország húsz év alatt a 35. helyről a 15. helyre jött fel a gumiabroncs-exportáló országok toplistáján.
A HTA megalakulása óta tagja az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének (ETRMA), amely az európai gumiabroncs-ipar központi szövetsége, és irodája Brüsszelben található.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!