Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Európa-szerte zúgolódnak a közlekedési dolgozók
Aláírásgyűjtésbe kezdett a Magyar Szakszervezeti Szövetség az ágazat munkavállalóinak megfelelő munkafeltételeiért, a kezdeményezés összhangban van az európai törekvésekkel.
Nemes Gábor a közlekedési tagozat képviseletében elmondta, hogy az Európai Közlekedési és Szállítási Dolgozók Szakszervezete (ETF) egyenlő bánásmódot követel a dolgozók számára mind bérezés, mind munkafeltételek terén. A kontinens közlekedési dolgozói ezért petíciót indítottak: a 28 tagállamból egymillió aláírásra van szükség, hogy az Európai Bizottság napirendre tűzze a témát.
A hazai szakszervezetek a 18 megye 180 ezer munkavállalójától mintegy ötvenezer aláírást szeretnének összegyűjteni, emellett a hazai parlamenti pártokat is felszólították, hogy támogassák az ágazatban dolgozók tisztességes foglalkoztatását: többek között olyan szakmai fórum felállítását követelik, melyen keresztül a dolgozók és a döntéshozók közvetlenül egyeztethetnek a problémákról.
Székely Sándor, a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke szerint európai bérfelzárkóztatási programot kellene indítani, mert a magyar fuvarozók bére egyre inkább leszakad az európaitól.
Bizonytalan utakon - egyre nagyobb a különbség a hazai és az európai bérek között |
A közlekedési dolgozók, így a Volán és a MÁV-szakszervezetek az utóbbi hónapokban több alkalommal is sztrájkkészültségbe léptek. Igaz, a munkabeszüntetéseket a legtöbb alkalommal sikerült a tárgyalásokon elért kompromisszumos megállapodásokkal elkerülni, ez korántsem jelenti az ágazati alkalmazottak problémáinak teljes körű megoldását.
A követelések végrehajtása, a bérek és a munkakörülmények egységes ágazati javítása átfogó, széleskörű kormányzati program indítását igényelné, melynek elsődleges feladata az európai bérszínvonal elérése lenne. A különbség megszüntetése vagy jelentős enyhítése után Európa közlekedési alkalmazottai még hatékonyabban tudnák érdekeiket érvényesíteni.