Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Boda János: Kiemelt precizitást vár el tőlünk szállítás során az Opel
Extra költségeket jelenthet a vasúti szállítmányozóknak a munkaerőhiányból fakadó probléma, az ügyfelek elvárása pedig egyre csak nő. Az Opel például kiemelt precizitást vár el, alacsony áron. Boda Jánossal, a Gysev Cargo Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk a vasúti szállítmányozás mai helyzetéről.
– A digitalizáció és az Ipar 4.0 hogyan jelenik meg a vasúti szállítmányozásban?
– A mindennapi élet felgyorsulásával, a piaci élesedésével minden vállalat arra törekszik, hogy az ügyfelek – de leginkább a végső fogyasztók – által támasztott logisztikai minőségi követelményeknek minél inkább megfeleljenek. Arról is fontos beszélni, hogy a különböző fuvarozási módok is versenyeznek egymással, a közúton látható, hogy már önvezető kamionokat tesztelnek a forgalomban. A vasúti árufuvarozási piac szereplőinél a digitalizáció nagy hatással van a belső folyamatok optimalizálására, különböző átfogó informatikai rendszerek alkalmazására.
– Milyen autóipari vállalatokkal van kapcsolatban a Gysev Cargo Zrt.?
– Kiemelt ügyfelünk például az Opel Szentgotthárd, motorokat szállítunk, egyedi kocsis forgalommal Szentgotthárd és Németország között.
– Milyen elvárásokat támaszt a Gysev felé az Opel?
– Az Opel kiemelt precizitást vár el tőlünk, a lehető legalacsonyabb áron.
– A Gysev Cargo Zrt.-nél milyen fejlesztés történt a digitalizációt illetően?
– A vállalatok egymás közti, illetve a vállalatok és szolgáltatók közti kommunikációt európai szinten úgynevezett Taf/TSI szabványoknak megfelelően kell kialakítani a jövőben, mely az átjárhatóságot, ezáltal a szektor hatékonyságát és versenyképességét növeli, valamint a nemzeti különbözőségeket csökkenti. Egy másik példa a vasúti pályákba épített és forgalmat irányító és szabályozó biztosítóberendezések hatalmas fejlődése, ahol a régi mechanikus berendezések helyett ma már IT alapokon működő, több esetben automatizált rendszerek üzemelnek. A fent bemutatott fejlesztések megjelennek a GYSEV Csoport vállalatainál is, a GYSEV Cargo számára kiemelten fontos egy, a teljes árufuvarozási folyamatot lefedő és támogató, komplex IT rendszer bevezetése.
– Hogyan változott a vasúti áruszállítás a GYSEV Cargo Zrt.-nél az elmúlt évekhez képest?
– Sajnos a Rail Cargo Csoporttal évtizedekig folytatott gyümölcsöző együttműködésünk gyengülni látszik, az utóbbi 10 év alatt a csoporttal közösen bonyolított hagyományos nagyvasúti forgalmaink háromnegyede már nem Sopron felé fut, vagy egyáltalán nem is fut. Ezt ellensúlyozandó – különösen az utóbbi években – erőteljes akvizíciós tevékenységünk eredményeképpen a saját forgalmainkat az utóbbi években, 2012-től több mint 250 százalékkal sikerült emelnünk.
– Hogyan módosultak az ügyfelek igényei az évek alatt?
– Az elvárások folyamatosan növekednek, a menetrendszerűség, kiszámíthatóság, valamint az ügyfelek valós idejű információval való ellátása területén is. Mindezt természetesen az előző évi díjakhoz képest majdnem azonos díjszinten képzelik el a partnerek, lévén nem csak a vasutakkal, hanem jóval inkább a közúttal versenyzünk. Úgy látjuk, hogy a megbízhatóságot, a kiszámíthatóságot értékelik partnereink.
– Nagyságrendileg hány céggel áll kapcsolatban a GYSEV Cargo Zrt.? Melyek a főbb piacok?
– Partnerlistánkon több mint négyszáz cég szerepel, igaz ezek közül csak mintegy százzal vannak forgalmaink, és ebből a százból is csak mintegy 40-50 cég adja a rendszeres forgalmaink gerincét. Vasúti áruszállítás területén a GYC legnagyobb volumeneit a magyar és osztrák tranzitforgalmak, illetve export-import forgalmak teszik ki, jellemzően a Duna-tengely mentén Passautól Lökösházáig bezárólag vagyunk részesek a fuvarozási láncban. A teljes relációt tekintve ezek a forgalmak Németországtól-Törökországig kiterjedően futnak. Szintén jelentős forgalmat bonyolítunk a Rajka-Hodos/Gyékényes relációban is, valamint, ha már észak-dél, akkor fontos megemlíteni a trieszti és pireuszi kikötői intermodális összeköttetéseinket.
– Milyen logisztikai fejlesztéseket tervez a vállalat a közeljövőben?
– A GYSEV Cargo Zrt. Sopron területén Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központtal rendelkezik, amely segítségével az ügyfeleknek komplex szolgáltatást tudunk nyújtani. A központ területén található konténerterminál hat daruzható vágánnyal, két bakdaruval és mobil rakodógéppel. A terminál fejlesztése kiemelt célunk: el szeretnénk érni, hogy 4 daruzható vágány, valamint a darupálya meghosszabbításával 700 méterre növeljük a kezelhető vonathosszt, felgyorsítva ezzel a terminál átbocsátóképességét. A hatékonyságnöveléshez szükség van egy új bakdaru beszerzéséhez a megnövelt hosszú darupályára, új vágánykapcsolatok kiépítésére, ezek villamosítására, valamint az informatikai rendszer bővítésére. A fejlesztés után jelenlegi konténerkezelési kapacitásunkat megháromszoroznánk.