Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az olajár zuhanása és a szankciók szíven szúrták az orosz autóeladásokat
Az elmúlt hónapokhoz képest mérsékeltebben, tíz százalékkal csökkent éves összehasonlításban az orosz autópiaci forgalom márciusban.
A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB) üzleti érdekképviseleti szervezet pénteken közölt adatai szerint a múlt hónapban 125 917 új személygépkocsit értékesítettek az országban, 10 százalékkal kevesebbet, mint tavaly márciusban. Februárban 13,4 százalékkal, januárban 29,1 százalékkal, decemberben pedig még ennél is nagyobb mértékben, 46 százalékkal zuhant az eladás éves összevetésben.
Az idei első negyedévben 319 092 új járművet adtak el Oroszországban, ami 16,9 százalék éves visszaesést mutat.
Tavaly 36 százalékkal csökkent az új autók eladása Oroszországban, mintegy 1,6 millió új autó talált gazdára. Az AEB az idei évre az eladások ötszázalékos csökkenésére számít.
Az autóeladások már két éve is jelentősen csökkentek, ahogy az olajárak zuhanása és a Moszkva ellen bevezetett nyugati szankciók miatt az orosz gazdaság gyengülni kezdett. A rubel árfolyama meredeken esett, ami a fogyasztókat arra kényszerítette, hogy halasszák el a nagy értékű termékek megvásárlását.