Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Apple kiépítené a kínai Ubert
Egymilliárd dollárral száll be az almás cég egy ázsiai fuvarmegosztó vállalkozásba. A cél nem kisebb, mint a napi tizenegy milliós utasszám elérése.
Hivatalosan is megerősítette az Apple, hogy egymilliárd dollárt fektet az Uber kínai konkurensének tekinthető Didi Chuxing vállalatba, írja a Bloomberg. Az iPhone gyártója egy olyan szolgáltatás kiépítésében segédkezhet, melynek célja naponta 11 millió utazás megosztása, melyhez hozzávetőlegesen 300 millió felhasználóra lenne szükség az ázsiai országban. A nem kis vállalás mögött nem az Apple áll egyedül, a projektet Kína két legnagyobb internetes vállalata, az Alibaba és a Tencent Holdings is segíti.
Az Apple beruházásának valószínűleg stratégiai okai vannak: mivel fő üzleti tevékenysége, az okostelefonok gyártása és értékesítése a piac telítődése miatt a vállalat történetében először kisebb döccenéseken ment keresztül, Tim Cook és vezető társai minden bizonnyal lázasan keresik a jövő kasszasikerét. Ezen felül a lépés annak is biztos jele, hogy a techcég szívesen nyújtana megoldást a megváltozó mobilitási szokásokra.
A 25 millió dolláros piaci értékűre becsült Didi már most nagyobb ügyfélkörrel rendelkezik a hazai piacon, mint az Uber: előbbi jelenleg 14 millió regisztrált sofőrrel rendelkezik 400 kínai városban, míg az Uber alig 100 városban van jelen.