Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sok előnyt kínál a konnektivitás a logisztikában
Az autógyártók egyre elterjedtebben alkalmaznak olyan megoldásokat, amikkel az ellátási láncokat egy egységes adathálózatba kapcsolhatják. Mindezt nem véletlenül teszik, elvégre az összekapcsoltság számos előnyt kínál, melyek egyike a zavarokkal szembeni védekezés segítése.
„Ez kissé olyan, mint mikor Ubert használunk: lefoglaljuk a járművet, és pontosan tudjuk, hogy az hol van, illetve mennyi időbe fog telni, hogy megérkezzen értünk. Mindezt nyomon követhetjük az okostelefonunkon” – mondta el Balakrishnan Adhi, a Ford Nemzetközi Piaci Csoportjának anyagigény- és logisztikaifolyamat-tervezésért felelős alelnöke az Automotive Manufacturing Solutions szakportálnak az összekapcsolt megoldások előnyeit és alkalmazását ecsetelve.
Azok a digitális technológiák, amiket a Ford és más OEM-ek implementálnak, lehetővé teszik az ellátási lánc folyamatainak valós idejű nyomon követését, azáltal a termelés eddig példátlan pontossággal való tervezését. Ennek eredménye a kisebb anyagi kár az ellátási zavarokból adódóan és az erőforrások jobb kihasználtsága.
Kis lépésekben haladva
A koronavírus-járvány kitörése óta tapasztalható káosz, karöltve az elektromos átállással, támogatólag hatott a konnektivitáson alapuló technológiák terjedésére. Ugyanakkor Balakrishnan felhívja rá a figyelmet, hogy az implementálást csak a célterületet pontosan meghatározva, és annak tudatában szabad végezni, hogy a digitális megoldások nem plug-and-play jellegűek, még ha annak is látszanak.
Az első lépés a problémás területek beazonosítása, amit azok kiválogatása követ, melyeket digitalizálni lehet. „Először tanulmányoznunk kell az adott területet, az ottani gyakorlatot, az ott használt adatokat, majd meg kell próbálni integrálni a folyamatokat amennyire csak lehet, és azután jöhet a digitális technológia” – mondta el Balakrishnan.
Válasz az egymást ütő igényekre
Az összekapcsoltságon alapuló digitális megoldások révén az ellátásilánc-menedzserek pontosabb képet kaphatnak nem csupán arról, hogy mi történik jelenleg, hanem arról is, hogy mi lesz a jövőben. Végső soron ez megkönnyíti a just-in-time, illetve a zavarokkal szemben ellenálló, magasabb készletszinttel működő termelés ellentétes igényeinek összehangolását.
Az ennek hátterében álló adathálózat minden egyes új hozzákapcsolt szenzorral és adatforrással bővül, egyre pontosabb és átfogóbb képet nyújtva a folyamatok jelen állásáról.
Balakrishnan az interfészek tekintetében ismét csak az Uberhez hasonlította az összekapcsolt megoldásokat, ugyanis azok okostelefonról, laptopról és az üzemek területén lévő számítógépekről egyaránt hozzáférhetőek.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!