Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Összefog a Trenkwalder és az MLE
A Magyar Logisztikai Egyesület bő tíz éve nyitott a HR terület felé. Azóta egyre égetőbb a munkaerőhiány a logisztikában, elsősorban a járművezetők terén. A Trenkwalderrel kötött megállapodás is egy segítség lehet a toborzásban.
Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és G. Nagy Balázs, a Trenkwalder Magyarország ügyvezetője 2023. március 9-én együttműködési megállapodást írtak alá. G. Nagy Balázs szerint egy három éve tartó munka gyümölcse a megállapodás és a március 9-én rendezett konferencia, mert a Trenkwalder a klasszikus HR tevékenységen túl partnerségi kapcsolatokon keresztül szeretné megosztani az adatbázisa alapján szerzett információit – a Trenkwalder mintegy 430 partnerrel rendelkezik jelenleg, egy évben pedig 250-300 ezer embert hallgatnak meg, így nagyon komoly adatbázisról beszélünk.
Az MLE elnöke megtisztelőnek nevezte a partnerséget, és kifejtette, hogy az egyesület az elmúlt bő tíz évben kezdett aktívan foglalkozni a HR területével. Azóta egyre égetőbb a munkaerőhiány, főleg a járművezetők terén, ráadásul a demográfiai folyamatok sem könnyítik meg a dolgozókat kereső cégek helyzetét.
Nehéz helyzetben a logisztika
G. Nagy Balázs köszöntőbeszédében elmondta, hogy a logisztika területén kettő olyan álláshely is van, ami stabilan a top tízben található a hiányszakmák között: a járművezető és a targoncás. Ez nem magyar sajátosság, számos másik európai országban hasonló a helyzet, emiatt különösen nehéz a logisztikai cégek dolga a munkaerőhiányban. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy Nógrádi József, a Trenkwalder kereskedelmi igazgatója előadásában rámutatott, hogy a KSH hivatalos adatai szerint mindössze ötezer fő hiányzik a logisztikai szektorból – az előadást hallgató logisztikai vállalatok képviselői szerint ennél jóval nagyobb a hiány.
A logisztikai vállalatok kapcsán külön említést érdemel Szarvas Péter, a Trenkwalder toborzási quality menedzserének előadása. Mint megtudtuk, 2014-ben volt a csúcs, akkor keresték a legtöbb embert a logisztikában. A koronavírus-járvány komoly visszaesést okozott, 2019 negyedik negyedévéhez viszonyítva 2020-ban, a járvány alatt mindössze 30 százalék volt a keresések aránya, azaz 70 százalékos visszaesést lehetett tapasztalni. 2022 végére 215 százalékos, vagyis 2,1-szeres növekedést okozott a visszapattanás 2019 negyedik negyedévéhez képest, ma ennél kevesebb embert keresnek a logisztikában, de a 2019-es bázishoz képest így is 1,8-szor nagyobb a kereslet.
Érdekes adalék a sofőrhiányhoz, hogy az összes logisztikai állás közül itt a legnagyobb az eltérés az állásra jelentkezők igénye, és a valós fizetés között: a kamionsofőrök átlagosan 35 százalékkal várnak el nagyobb fizetést annál, amit a cégek ajánlanak, a másik hiányszakma, a targoncás esetében csak hat százalék a különbség.
A Trenkwalder Csoport Közép- és Kelet-Európa egyik vezető személyzeti szolgáltatója, 14 európai országban képviselteti magát, közel 30 éves tapasztalattal. Megbízható stratégiai partnerként az összes gazdasági ágazat ügyfelei számára a Trenkwalder Csoport megoldásokat kínál a személyi ellátás, a HR szolgáltatások és az üzleti folyamatok kiszervezése területén.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!