Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átformálják az autóipari logisztikát a változások
Az autóipari ellátási láncoknak nem csak az ellátási zavarokkal kell megküzdeniük, ugyanis igazodniuk kell többek között az elektrifikációhoz, az akkumulátorgyártás vertikális integrációjához, illetve a fenntarthatósági követelményekhez is. Mindez a logisztikában gyorsabb tervezést, sztenderdizálást, valamint mélyebb együttműködést kíván.
Dieter Braun, az Audi ellátási láncért felelős vezetője az Automotive Logistics szakportál Supply Chain Europe konferenciáján elmondta, hogy míg korábban a gyártástervezést havi bontásban végezték, most már heti bontásban kénytelenek. Hozzátette, hogy a félvezetők elosztása az Audi 8 üzeme, 13 gyártósora és 45 modellje között 11 billió alternatíva közötti választást jelent, ami a digitális eszközök alkalmazása felé tereli a vállalatot.
Már az elején gondolni kell a logisztikára
Sean Bricknell, a Volvo Cars bemenő logisztikai és csomagolási vezetője elárulta, hogy felgyorsultak a fejlesztési folyamatok a gyártónál. Ez korábbi kapcsolatfelvételt követel a részlegek és a partnerek között.
Megosztotta továbbá, hogy a logisztikai követelményeket és költségeket a termékek tervezésekor is figyelembe veszik. „Fontos számunkra, hogy már az elejétől a stratégia(tervezés) részei legyünk. Az alkatrészeket a logisztikai igények szerint is tervezzük, és biztosra megyünk, hogy ne legyenek olyan dizájnelemek, amik felhajtják a logisztikai költségeket és a szén-dioxid-kibocsátást.”
Bricknell rámutatott, ahhoz, hogy a teljes folyamat szintjén optimalizálhassák a költségeket, a logisztikai szempontnak a tervezés elejétől érvényesülnie kell – ez pedig kulcsát képezi a Volvo jövőbeli sikerének.
Kiterjedt házon belüli együttműködés
Braun kifejtette, hogy az Audi a logisztika területén is együttműködik a Volkswagen Csoport többi márkájával. Példaként említette a csoportszintű konténermenedzsmentet, ami költséghatékonynak bizonyult.
Hozzáfűzte, hogy a konszern jelenleg az „egy mindenkiért” megközelítés implementálásán dolgozik. Ez azt jelenti, hogy a logisztikai folyamatok tervezését és irányítását az a konszerntag végzi, amelyiké az adott gyár, függetlenül az ott készülő járművek márkájától. Zwickau esetében például, ahol a VW, az Audi és a Cupra tisztán elektromos autói is készülnek, a logisztika minden modell esetében a VW felelőssége.
Braun továbbá kitért arra is, hogy sztenderdizálták az Audi – és a szintén az Audi Csoporthoz tartozó – Bentley és Lamborghini márkák bemenő logisztikáját, hangsúlyt helyezve a vasút használatára.
„Ha térképen jelöljük az Audi és a Bentley európai üzemeit, akkor kirajzolódik egy folyosó Crewe városától Brüsszelig, majd Neckarsulmig és Ingolstadtig. Megpróbálunk vasúti megoldást alkalmazni ezen a folyosón” – fogalmazott Braun.
A Lamborghini logisztikai értelemben közvetlen kapcsolatban áll az Audi neckarsulmi üzemével, és a német gyártó logisztikai tervezést nyújt számára.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!