HR Ablak A bizalomra építve adja meg a szabadságot kollégáinak

A bizalomra építve adja meg a szabadságot kollégáinak

Pardavi Mariann | 2019.02.20 05:00

A bizalomra építve adja meg a szabadságot kollégáinak

Nagy Mihály idén januárban lett másodszor a magyarországi Continental csoport országkoordinátora. Annak idején Rábai Dánielnek adta át a pozíciót, és most tőle kapja vissza. A húsz contis évéből tizennyolcat vezetői pozícióban töltött. Vezetőként arra esküszik, hogy a döntések meghozatalába minél szélesebb körben vonja be az érintett kollégákat.

Hirdetés

– Milyen feladatokat lát el országkoordinátorként?
– Az országkoordinátori szerepkörömben a magyarországi Continental vállalatok közös stratégiájának, céljainak és kiemelt országos feladatainak irányításáért, illetve összefogásáért vagyok felelős. A hazai Continental Csoportnak jelenleg 10 tagja, úgynevezett lokációja van, melyek önmagukban önálló gazdásági egységek, saját vezetéssel. Az egyes lokációk vezetőivel együtt határozzuk meg az országos szintű, közös célokat és üzleti igényeket, melyek tervezéséért és megvalósításáért felelek országkoordinátorként. Emberi kapcsolatok, kommunikáció és beszerzés területeken közös fenntartású, országos funkcióink vannak, melyek hatékonyabb működést tesznek lehetővé csoport szinten. Ezen országos területek tevékenységének irányítása is a feladataimhoz tartozik. Az országkoordinátori tevékenységemmel kapcsolatban a német felsővezetés felé számolok be.

– A német felsővezetés bízta meg önt. Jellemző az anyavállalat részéről, hogy a telephelyek vezetésével helyi szakembereket bíz meg?
– Más nemzetközi cégekkel összehasonlítva elmondhatjuk, hogy a Continentalnál jóval nagyobb a magyar telephelyvezetők és egyéb vezetők aránya, az úgynevezett expatriate-ek száma pedig alacsony. Ez nem csak Magyarországra igaz, hanem világszinten is. Amennyiben sikerül az adott térségben megfelelő szaktudással rendelkező helyi vezetést találni, akkor az előnyös lehet a vállalat számára. Természetesen egy új gyár indítása, vagy egy speciális tudásbázis honosítása jelenthet kivételt.

– Milyen vezetői hozzáállás jellemzi önt?
– Támogató típusú vezetőnek tartom magam, aki a bizalom alapelvére építve megadja a kellő szabadságot a kollégái számára. Fontosnak tartom még, hogy a szükséges döntések meghozatalába minél szélesebb körben vonjuk be az érintett kollégákat.

– 2010 és 2013 között szintén betöltötte ezt a posztot. Miben volt akkor más az autóipari környezet, mint ma?
– A Continental nagy része valóban autóipari termékek és szolgáltatások előállításával foglalkozik, de a magyarországi gyáraink között is vannak olyanok – például Szeged és Nyíregyháza –, amelyek autóiparon kívüli ipari termékeket gyártanak. Az autóipari környezet változásainak viszont jelentős hatásai vannak összességében a tevékenységeinkre. Elmondhatjuk azt, hogy jelenleg egy sokkal gyorsabban változó autóipart látunk, mint 5-10 évvel ezelőtt. Gondoljunk csak a dízel autók arányának csökkenésére, a hibrid és elektromos autók térnyerésére, valamint az önvezető autók fejlesztésére. Az innovációk mozgatják a piacot és a Continental jelentős szerepet vállal a jövő mobilitásának fejlesztésében. Az elmúlt években folyamatosan növeltük a hozzáadott értéket és a fejlesztő mérnökeink számát Magyarországon is. Egyre szorosabb az együttműködés a hazai vállalataink között, központi osztályaink mind a 10 telephelyünket lefedik tevékenységeikkel.

– 1998-ban került a Continentalhoz, 2008 óta a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. ügyvezetője, 2013-2017 között globálisan felelt a vállalat autóipari hűtő-fűtő csőrendszereinek fejlesztéséért, értékesítéséért és gyártásáért, továbbá 2010-2013 időszakban a magyarországi országkoordinátori munkakört is betöltötte. Milyen tapasztalatokat szerzett a pozíciók során? Hogyan segíti ez a széles tapasztalat a jelenlegi posztjában?
– Több mint 20 éve dolgozom már a Continentalnál, és ebből több mint 18 évet töltöttem vezetői pozícióban. Gyárvezetőként elsajátítottam, hogy hogyan lehet egy több ezer fős szervezetet felépíteni és vezetni. Országkoordinátorként lehetőségem volt a többi magyarországi vállalatunk tevékenységét megismerni és a kollégákkal a kapcsolatokat kiépíteni. Szegmensvezetőként az autóipari hűtő-fűtő csőrendszerek fejlesztéséért, értékesítéséért és gyártásáért voltam felelős: 10 gyárban, Kínától kezdve Magyarországon át Mexikóig bezárólag. Itt lehetőségem volt a teljes értékteremtési lánc megismerésére, nemzetközi tapasztalatok megszerzésére, egy decentralizált szervezet vezetésére és jelentős kapcsolati háló kiépítésére. Ezeket a megszerzett tapasztalatokat állítom most annak szolgálatába, hogy országunk, cégünk és a kollégáink jövőjét fenntartható módon biztosítsuk, a célokat összehangoljuk.

– Rábai Dánieltől vette át a pozíciót. Hogyan zajlott a váltás? Milyen segítséget kap tőle?
– 2013-ban Rábai Dánielnek én adtam át ezt a feladatkört, most én veszem magamhoz ismét és viszem tovább. Nagyon jól megértjük egymást, az átadás gördülékenyen, zökkenőmentesen történt meg. Amennyiben bármilyen kérdésem felmerül, bármikor el tudom őt érni és mindenben számíthatok rá.

– A Continental technológia vállalatként azonosítja magát, számos fejlesztést tett az önvezetés, fejlett sofőrasszisztensek és például okos eszközök terén. Ezekből a fejlesztésekből mi jut a magyarországi munkatársaknak?
– Magyarországon nagyon diverz és kiegyensúlyozott a Continental tevékenysége. A Continental AG öt divíziója (Interior, Chassis & Safety, Powertrain, ContiTech, Tyre) végez gyártó-, szoftverfejlesztési és kereskedelmi tevékenységet Budapesten, Veszprémben, Szegeden, Makón, Vácott, Nyíregyházán valamint Budaörsön. A vállalat 2018 májusában Budapesten nyitotta meg mesterséges intelligencia fejlesztő központját, debreceni elektronikai gyárának zöldmezős beruházása 2018 harmadik negyedévében kezdődött. A gumiabroncs üzletág 1991 óta képviselteti magát a magyar piacon értékesítési irodával és disztribúciós raktárral és a bérelt munkaerővel együtt több mint 8 000 munkavállalót foglalkoztat. Az iparági trendeknek és igényeknek megfelelően a stabil és szerteágazó tevékenysége mellé elsősorban magas technológiai színvonalú és hozzáadott értékű beruházásokat hoztunk Magyarországra, mely a hazai tevékenységünk nívóját és stabilitását is növeli. Autóipari elektronikákat, az önvezető autózáshoz kapcsolódó fejlesztéseket, továbbá hibrid és elektromos meghajtási rendszerek gyártását és menetbiztonsági fejlesztéseket szállít a magyarországi csapatunk.

– Részt vesz az Ipar 4.0 Mintagyár projektben a Continental, hogy bemutassa jó gyakorlatait a kisvállalkozásoknak. Milyen tapasztalatokról számolhat be?
– A budapesti gyárunk hivatalos Mintagyár, mely bemutatja a gyárlátogatások során, milyen szakértelem szükséges az ipar 4.0 megoldásokhoz, hogyan növelhetik a hatékonyságot digitalizációval és automatizálással. Molnár István, a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti gyárában működő Ipar 4.0 Mérnökség vezetője a felelős a projektért, aki nemrég egy interjúban is elmondta, hogy a digitalizálási és automatizálási célú beruházások a mi értelmezésünk szerint nem opcionális, hanem létfenntartó lépések. Olyan lehetőségek, amelyekkel élnünk kell, mert egyszerre hárítják el a külső kockázatokat, illetve segítenek versenyképességünk hosszú távú megőrzésében. Többek között az olyan aktuális, és feltételezhetően a jövőben is jelentkező problémákat is enyhítik, mint a munkaerőhiány. Például azáltal, hogy robotokkal – többek között kollaboratív robotalkalmazásokkal – tudunk kiváltani nehéz fizikai és/vagy monoton feladatokat. A fizikai terhek csökkentése a nők és az idősebb generációk tagjai előtt is megnyitja az utat olyan pozíciók felé, amelyet korábban nem tölthettek volna be. Persze erre – részben jogosan – sokan azt mondják, ez „csak” ipari automatizálás. A monotonitás azonban nemcsak a fizikai munkavégzés sajátossága, hanem az olyan – a munkatársak által kevésbé kedvelt – tevékenységeket is jellemzi, mint például a jegyzőkönyvek, riportok készítése.

– Milyen beruházásokra, fejlesztésekre készül 2019-ben a magyarországi Continental csoport?
– Az új beruházások támogatása az elsődleges feladatunk 2019- ben, a budapesti mesterséges intelligencia fejlesztő központ már szállítja az egyes projekteket, az idei évben eléri a teljes tervezett létszámot. A debreceni zöldmezős beruházás építési munkálatai elkezdődtek, a tervezett ütemben érkeznek az új munkatársak is. A további beruházási és fejlesztési lehetőségeinket egyrészt az autóipar piaci várakozásai, másrészt a Continental vállalatcsoport átszervezése határozza meg hosszabb távon. Jelenleg is vannak előkészítés és döntés alatt álló beruházások Magyarország irányába, ezekről azonban jelenleg több részletet nem áll módomban megosztani.

Kiemelt Partnereink