Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Világjárvány kellett az ipar gyors fejlődéséhez
Ugyan rengeteg kihívást és nehézséget okoz a koronavírus, az iparban megtalálták a rosszban a jót – ugyanis az autógyártók és beszállítóik kénytelenek voltak digitális eszközöket alkalmazni a gyorsabb kommunikáció érdekében. A megoldások, melyek a járvány ideje alatt születtek, most segíthetnek megvalósítani az ellátási lánc menedzsment minél könnyebb és rugalmasabb digitális átalakítását. Ez pedig csak előre repítheti az iparágat.
A nemrégiben megrendezett ALSC Live konferencián Marc Brazeau, az FCA North America logisztikai vezetője elmondta, hogy a válság növelte az egyes szervezetek megértését a digitális átalakulás tekintetében – különösen a logisztikai és közlekedési szektorokban.
A szakértő hozzátette, hogy a pandémia alatt tovább fejlesztették a kommunikációs folyamatokat, emellett megtanulták, hogy néhány digitális eszköz segítségével áttérhetnének a prediktív adatkezelésre és az üzleti intelligenciára – amely lehetővé tenné a vállalat számára, hogy az általuk meghozott döntésekhez megfelelő üzleti tanulást és algoritmusokat biztosítsanak.
Az FCA a járvány alatt bevezette az úgynevezett sprint tárgyalásokat a vállalat részlegei és a beszállítói között – a digitális kommunikációs platformok segítségével gyorsabban tudtak dönteni az esetleges gyárbezárásokról, vagy éppen az újraindításokról.
Valós idejű betekintés
A Visteon járműipari beszállító vállalat néhány évvel ezelőtt fogott bele szoftverközpontú stratégiájába. A cég hálózata már a felhőben működik – Raman Mehta, a cég információs vezetője és alelnöke szerint ez jelentős előrelépés volt a digitális kommunikáció fejlesztésében, emellett a válságot is könnyebben átvészelték.
A vállalat olyan műszerfalakat fejlesztett, amelyek valós idejű információkat nyújtanak – ezek segítségével az alkalmazottak képesek voltak azonnal döntéseket hozni. Ennek különösen akkor volt szerepe, amikor Kínában az év elején összeomlott az ellátás. Mehta elmondta, hogy a legnagyobb kihívást a vállalat számára a gyors leállások és a valós idejű láthatóság megvalósítása okozta. Szükség volt az alternatív lehetőségek megismerésére és a folyamatos adatáramlásra ahhoz, hogy zavartalanul működhessenek és ki tudják szolgálni az ügyfeleket.
A Visteon készített egy digitális ikert a beszállítói hálózatról, és meghatározta a legfontosabb teljesítménymutatókat – erre azért volt szükség, hogy felfedezzék, mi okozza a zavarokat az ellátási lánc különböző részeiben. Az átalakulás része volt a megbízható, vállalati hálózaton kívüli munkavégzés kiberbiztonsági kérdéseinek kezelése is – a vállalat célja, hogy olyan hálózaton dolgozzanak alkalmazottai, amelyek VPN-hozzáférés nélkül is biztonságos kapcsolatot biztosítanak a rendszerekkel.
Digitális agilitás
A digitalizáció által támogatott folyamatok tekintetében az agilisabb szervezet megvalósítása a VW Csoporton belül is nagy hangsúlyt kap. Susanne Lehmann, az észak-amerikai régió termelési igazgatója elmondta, hogy az online szimulációs eszközök biztosítása – melyek a ellátási lánc szakértőinek segítettek a helyes döntések meghozatalában – rendkívül sokrétű kihívások elé állították a vállalatot, és minden érintett fél bevonására szükség volt a projekt megvalósításához.
Például gyors információcserére volt szükség ahhoz, hogy a vállalat megtudja – a motorokat más piacokról is be lehet-e szerezni, illetve milyen gyorsan lehet őket importálni és mennyi pénzbe kerül. Döntő jelentőségű volt annak átláthatósága is, hogy a termelési ütemterv megváltoztatása hogyan befolyásolja a termelékenységet.
Emellett még nagyobb kérdés volt az, hogy az ellátási lánc minden tagja bekerült-e a döntéshozatal felgyorsítására használt szimulációba – beleértve azokat a logisztikai szolgáltatókat és beszállítókat, akik home office-ban dolgoztak.
Minden kihívás ellenére azonban a gyártóknak és partnereiknek a magas szintű kommunikáció segítségével sikerült mindössze néhány hónap alatt gyökeres változásokat és fejlődést elérni az iparban – írja az Automotive Logistics.