Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új távlatokat nyit az additív gyártásban a Holo
A 2017-ben alapított amerikai Holo olyan jól lépett be az additív gyártás piacára, hogy tervei szerint 2021-ben már a piacvezető vállalatok közé pozicionálhatja magát a fémek additív előállításával foglalkozó vállalatok között. Sikerük a technológiai megoldásukon alapul.
A Holo jelenleg tizenhat szabadalommal rendelkezik, emellett további 27 szabadalmuk vár elbírálásra. A szabadalmaik között van a PureForm nyomtatási dizájnra, a kötőanyagokra és az additív gyártás hőtervezésére vonatkozik.
A PureForm a nagyfelbontású tévéképernyőkön alapuló technológia. Ahogyan a képernyőn is rétegenként alakul ki a teljes kép – másodpercek alatt –, úgy a fém-polimer massza is ehhez hasonlóan veszi fel a megfelelő formáját a PureForm HD litográfiai nyomtatón. Ezzel a technológiával most 8-24 alkatrész készíthető egy nyomtatással, de a Holo tervei szerint a jövőben tovább bővítik ezt a felületet.
A polimerek leválasztása magas hőmérsékleten történik, így hoznak létre szinte teljesen sűrű fém alkatrészeket. A szinterelés során a készülő alkatrész mérete 25 százalékkal csökken, de ez egy ismert eleme az eljárásnak, így a nyomtatott alkatrészek paramétereit is ennek megfelelően állítják be. Az így készült alkatrészek csak minimális utómunkát – jellemzően polírozást és csiszolást – igényelnek.
3D nyomtatással előállított réz alkatrészek
A réz a hővisszaverő tulajdonságai miatt nehezen állítható elő additív gyártással, mert visszaveri a lézersugarak egy részét. Viszont rendkívül nagy a kereslet a réz alkatrészek iránt, ez a Föld harmadik legkeresettebb fémje, piaca jelenleg 170 milliárd dolláros – írja a Forbes.
Vannak olyan vállalatok, melyek lézer használata nélkül képesek additív gyártással előállítani rezet, azonban ez főleg a kevésbé precíz megmunkálást igénylő, nagyobb alkatrészek esetében járható út – például a bányaipar egy fontos megrendelője az ilyen anyagoknak. Számos vállalat keresi a lehetőségét a réznyomtatásnak, míg a Holo nem az egyedi, egyszeri megrendelésekre összpontosít: közel kétezer négyzetméteres gyártócsarnokában alkatrészek tízezreit képes előállítani.
Gyártással foglalkoznak nyomtatók kereskedése helyett
Hal Zarem, a Holo vezérigazgatója szerint a cég egyik titka az, hogy nem kész, 3D-s berendezések gyártására és árusítására összpontosítanak, hanem alkatrészeket gyártanak az additív technológiák segítségével. Mint fogalmazott, ügyfeleik inkább gyakran megrendelik egy-egy alkatrész legyártását, mintsem inkább vásároljanak egy 3D-s nyomtatót.
A Holo egy elküldött fájl alapján néhány nap vagy hét alatt már kész is a kívánt alkatrész gyártásával, ezt pedig nagyon szeretik az ügyfeleik.
A Holo ügyfelei között a számítógépgyártók, az elektromosautó-gyártók, sőt, akár a félvezetőkkel foglalkozó cégek is megtalálhatóak – olyanok is, akikről kevésbé gondolnánk, hogy az additív gyártást is igénybe veszik.
A cégnek jelenleg 25 alkalmazottja van, főleg mérnökök. A vállalat idei tervei között szerepel a dolgozói létszám megduplázása.