Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megszüntetheti az unalmas munkaköröket az automatizáció?
Sokan félnek az automatizáció vagy a robotizáció kifejezésektől és az ehhez kapcsolódó újításoktól – érthető, hiszen senki sem szeretné elveszíteni a munkáját. De valójában milyen munkaköröket válthat ki a mesterséges intelligencia?
Az automatizálás segítségével már sikeresen váltottak ki feladatokat a gyártásban, általában piszkos, néha veszélyes és monoton munkaköröket. A robotok és a közelmúltban már az együttműködő robotok, azaz a kobotok is segítették a cégeket az automatizálásban. Ellentétben számos tévhittel, a statisztikák szerint robotok alkalmazása ezeken a területeken ritkán van negatív hatással a munkaerő létszámára, azaz a robotok miatt nem küldenek el embereket, csak más munkakörben alkalmazzák őket.
Az IBM most olyan feladatokra összpontosít, amiket történelmileg nehéz volt automatizálni, de mára a technológia fejlettsége - beleértve a mesterséges intelligenciát - már lehetővé teszi a vállalatok számára a siker elérését.
Megéri a mesterséges intelligencia
Az IBM felmérése szerint a mesterséges intelligenciát használó cégek 85 százaléka csökkenteni tudta az üzemeltetéssel járó költségeit, ugyanakkor ezek az alkalmazások gyakran a call centerekre korlátozódnak.
A vállalat abban bízik, hogy a Watson Orchestrate termékével érdemi változást idéz elő a piacon, és lehetővé teszi a cégek számára, hogy könnyen automatizálják munkájuk néhány ismétlődő részét.
Gyakran halljuk, hogyha bejön az automatizáció, akkor elveszi a munkákat. Valójában éppen az ellenkezőjét gondolom: mindannyian sokkal termelékenyebbek, sokkal ügyfélbarátabbak, üzletközpontúbbak leszünk - mondja Dinesh Nirmal, az IBM automatizálásért felelős vezérigazgatója az IndustryWeek című lapnak.
A sikeres automatizálás mindig a bővítésről szól, nem pedig a munkaerő megszüntetéséről – tette hozzá Nirmal.
Sok munkakört lehet automatizálni
Az elképzelés az, hogy valóban lehetővé tegyük a digitális munkaerőt - folytatja Nirmal. Például egy biztosító dokumentumfeldolgozása esetében az 500 dollár alatti biztosítási igény esetében ügytípusok szerint a jóváhagyási folyamat gyorsan automatizálható – tette hozzá.
Természetesen a siker nagymértékben függ a készségek kiépítésétől, ami lehet olyan egyszerű, mint egy munkafolyamat, vagy akár sokkal bonyolultabb is.
A Watson Orchestrate hozzáférést biztosít a dolgozóknak saját interaktív mesterséges intelligenciájukhoz, amely segíthet a megbeszélések ütemezésétől, a jóváhagyások megszerzésén át az üzleti rendszerekkel való interakcióig és a javaslatok előkészítéséig - mindezt érthető nyelven, és olyan eszközökbe integrálva, mint az emailek vagy a Slack.