Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már maszkolni is tudnak a robotok
Egy amerikai és egy osztrák robotikai vállalat közösen fejlesztett ki robotkarok számára egy olyan end-of-arm toolt, amivel azok képessé válnak maszkolási feladatok elvégzésére. Megoldásukat kifejezetten a repülőipar igényeire szabva tervezték.
Az alabamai Aerobotix és a linzi FerRobotics szerint az aktív maszkolási csomagjukkal egy robot változó erővel vihet fel maszkolószalagot, ami lehetővé teszi, hogy a változatos külalakú tárgyakon is sima maszkolást végezzen.
A maszkolás automatizálása a partnerek szerint forradalmasíthatja a fényezései folyamatokat. A megoldást már jelenleg is aktívan tesztelik repülőgépek gyártásában.
Chris Kolb, az Aerobotix alelnöke kifejtette, hogy vásárlóik már évek óta kérik tőlük a maszkolás automatizálását, azonban a technológia egyszerűen nem állt rendelkezésre. A hiányzó láncszem az Aktív Igazodási Technológia (ACT) volt, ami által a robot „érezheti” a munkadarabot, és azonnal képes belőni a megfelelő erőt a maszk felviteléhez. „Szükségünk volt erre az érzékenységre, hogy a maszkolószalagot megfelelően vihessük fel, és ne tegyünk kárt a magas értékű munkadarabokban.”
A világjárvány adta a kezdőlökést
A technológia kifejlesztésére irányuló, az Egyesült Államok légierejének kutatóközpontja által támogatott projekt a koronavírus-járvány kirobbanása után indult el, mikor a partnereknek rendelkezésre állt felesleges kapacitás a több hónapnyi tesztelés és prototípus-készítés elvégzéséhez.
Kent Pfeifer, az Aerobotix folyamattervezési menedzsere szerint eddig minden kipróbált maszkolószalaggal jól működik a fejlesztésük, ami a vártnál is több megtakarítást nyújthat a költségek és az idő terén egyaránt.
A Drives & Controls cikke szerint aktív maszkolási csomagjukat a partnerek úgy tervezték, hogy az bármilyen felszínen, a műveleteket pontosan megismételve legyen képes dolgozni, a szalagokon buborékok és gyűrődések képzése nélkül.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!