Gyártósor Luca Corneo: a ragasztott kötés is szétszedhető

Luca Corneo: a ragasztott kötés is szétszedhető

autopro.hu/Sz.K. | 2017.12.15 06:30

Luca Corneo: a ragasztott kötés is szétszedhető

A 2017-es 3. GALM Illesztési, Megmunkálási és Gyártási Technológiák Csúcstalálkozóján Luca Corneo, az FCA Olaszország termékfejlesztési mérnöke bepillantást engedett a ragasztott kötés rejtelmeibe.

Hirdetés

Az idei eseményen kulcsszerepe volt a pehelysúlyú járműtechnológiának, mely manapság központi szerepet kap az autóiparban. Az illesztési és összeszerelési eljárás során a létező és jövőbeli technológiákról volt részletesen szó.

Corneo elvárásai az eseménnyel kapcsolatban azok voltak, hogy egy jól informált hallgatóság előtt beszélhet, és érdekes kérdésekre válaszolhat, építő jellegű párbeszédet folytatva az újszerű technológiákról és megoldásokról. Prezentációjában a ragasztott kötésről beszélt. Szerinte a technológia jelentősége a pehelysúlyú iparban nagy. A pehelysúlyú alapanyagok, és a multi-materiális struktúrák szükségessé teszik az okos illesztési technológiákat.

A ragasztott kötés a kompozit szerkezetek számára az egyik legjobb megoldás a különböző komponensek összeszerelésére. A multi-materiális szerkezetek ragasztott kötése lehetővé teszi jó néhány különböző anyag összeillesztését, és segít az ebből eredő problémák, például a különböző hőtágulás és a galvanikus korrózió elkerülésében.

Amit viszonylag kevésbé ismerünk a megoldásról, az az, hogy milyen könnyű szétszerelni a javításhoz és az újrahasznosításhoz őket. Ez a projekt fő fókuszpontja.

– Azt akartam, hogy megértsék a kutatás legfőbb okait, és úgy tekintsenek a ragasztott kötésre, mint a megközelítés jó módjára, mondta el Corneo. – A legfontosabb döntés, amiket meg kell hozni a kompozit anyagok összeillesztésénél, hogy hol akarjuk alkalmazni, és hogy milyen piacra szánjuk a terméket. Ha egy autóipari szerkezetet ragasztanánk, a javíthatóságot és az újrahasznosíthatóságot kell figyelembe venni. Ilyenkor ki lehet választani a legmegfelelőbb technológiát, alapanyagot és összeszerelési stratégiát. Az ilyen kötések lehetővé teszik, hogy az ilyen problémákkal szembenézzünk, és a járművet úgy gyárthassuk le, hogy kisebb legyen a fogyasztói költségekre való hatása, és az újrahasznosítási szabályozásoknak is megfeleljen.

Corneo számára az illesztési technológiák közül még vonzók a multi-materiális szerkezetek és a kompozit szerkezetek hibrid rétegezési megoldásai is.

– Úgy gondolom, azért jelentős az esemény, mert fontos, hogy széles rálátásunk legyen az autóipar különböző szektoraira, hangsúlyozta ki Luca Corneo.

Kiemelt Partnereink