Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Lehúzhatja a rolót az a vállalat, amelyik nem nyit a 3D-nyomtatás felé
Kimondottan a háromdimenziós nyomtatással kapcsolatos megállapodást kötött a Henkel vegyipari gyártó a HP-val és Carbonnal, hogy a robotok súlyából faraghasson. Hasonló okból erősíti együttműködéseit az Airbus is, melynek eredményét közvetlenül is láthatjuk majd, ha repülőre szállunk.
Nem ritkák az iparban a különböző társulások és partnerségek, hiszen a nagy fejlesztésigényű területeken hatékonyabban lehet előrehaladni. Az utóbbi napokban több bejelentésről is érkezett hír, mely kimondottan a 3D-nyomtatás további innovációja miatt jött létre.
A Henkel és két társa, a HP és a Carbon új fejlesztésű anyagokat és adagolóberendezéseket igyekszik kidolgozni a polimerizációs háromdimenziós nyomtatástechnológiához, melytől azt remélik, hogy a robotgyártóknak a könnyebb súlyú eszközök gyártását teszik lehetővé. A három vállalat már több eszközt is kifejlesztett a termékek tömeggyártásához, emellett a Henkel megkezdi a Loctite gyanták fejlesztését a Carbon anyagaihoz.
A 3D-nyomtatási megoldások ipari felhasználásának felgyorsítása érdekében a Henkel egyre több szolgáltatást és felszerelést kínál, ez magában foglalja az automatizálásra specializálódott könnyebb és robusztusabb berendezéseket, valamint az impregnáláshoz, felületkezeléshez és utófeldolgozáshoz kapcsolódó egyéb megoldásokat.
A tömegcsökkentést szem előtt tartva erősíti együttműködését az Airbus és a Materialize Certified Additive Manufacturing is. A közös munka még két évvel ezelőtt kezdődött a két cég között, amikor a Materialize 3D-nyomtatott műanyag alkatrészeket szállított az Airbus A350 XWB-hez. A kapcsolat szorosabbra fűzése után a vállalat az Airbus kereskedelmi repülőgépeinek kabinjába szállít nyomtatott műanyag elemeket, melyek az utasok számára is láthatóak lesznek, így az esztétikára is aligha lehet panasz.
A hagyományos gyártási eljárásokkal készített azonos alkatrészekhez képest ezek 15 százalékkal könnyebbek, ráadásul még a gyártási idő is kedvezőbb. Kisméretű gyártási sorozat és egyedi alkatrészek esetében az additív technológiákkal jelentősen csökkenthetők a szállítási idők, mivel nem szükséges hozzá előzetes szerszámgyártás. A 3D-nyomtatással készülő összetett belső struktúrák, például rácsok ráadásul nem jelentenek többletköltséget.