Gyártósor Lehúzhatja a rolót az a vállalat, amelyik nem nyit a 3D-nyomtatás felé

Lehúzhatja a rolót az a vállalat, amelyik nem nyit a 3D-nyomtatás felé

autopro.hu/K.Á. | 2018.05.07 06:31

Lehúzhatja a rolót az a vállalat, amelyik nem nyit a 3D-nyomtatás felé

Kimondottan a háromdimenziós nyomtatással kapcsolatos megállapodást kötött a Henkel vegyipari gyártó a HP-val és Carbonnal, hogy a robotok súlyából faraghasson. Hasonló okból erősíti együttműködéseit az Airbus is, melynek eredményét közvetlenül is láthatjuk majd, ha repülőre szállunk.

Hirdetés

Nem ritkák az iparban a különböző társulások és partnerségek, hiszen a nagy fejlesztésigényű területeken hatékonyabban lehet előrehaladni. Az utóbbi napokban több bejelentésről is érkezett hír, mely kimondottan a 3D-nyomtatás további innovációja miatt jött létre.

A Henkel és két társa, a HP és a Carbon új fejlesztésű anyagokat és adagolóberendezéseket igyekszik kidolgozni a polimerizációs háromdimenziós nyomtatástechnológiához, melytől azt remélik, hogy a robotgyártóknak a könnyebb súlyú eszközök gyártását teszik lehetővé. A három vállalat már több eszközt is kifejlesztett a termékek tömeggyártásához, emellett a Henkel megkezdi a Loctite gyanták fejlesztését a Carbon anyagaihoz.

A 3D-nyomtatási megoldások ipari felhasználásának felgyorsítása érdekében a Henkel egyre több szolgáltatást és felszerelést kínál, ez magában foglalja az automatizálásra specializálódott könnyebb és robusztusabb berendezéseket, valamint az impregnáláshoz, felületkezeléshez és utófeldolgozáshoz kapcsolódó egyéb megoldásokat.

A tömegcsökkentést szem előtt tartva erősíti együttműködését az Airbus és a Materialize Certified Additive Manufacturing is. A közös munka még két évvel ezelőtt kezdődött a két cég között, amikor a Materialize 3D-nyomtatott műanyag alkatrészeket szállított az Airbus A350 XWB-hez. A kapcsolat szorosabbra fűzése után a vállalat az Airbus kereskedelmi repülőgépeinek kabinjába szállít nyomtatott műanyag elemeket, melyek az utasok számára is láthatóak lesznek, így az esztétikára is aligha lehet panasz.

A hagyományos gyártási eljárásokkal készített azonos alkatrészekhez képest ezek 15 százalékkal könnyebbek, ráadásul még a gyártási idő is kedvezőbb. Kisméretű gyártási sorozat és egyedi alkatrészek esetében az additív technológiákkal jelentősen csökkenthetők a szállítási idők, mivel nem szükséges hozzá előzetes szerszámgyártás. A 3D-nyomtatással készülő összetett belső struktúrák, például rácsok ráadásul nem jelentenek többletköltséget.

Kiemelt Partnereink