Gyártósor Felgyorsítja alkatrész verifikációs folyamatait a Toshiba

Felgyorsítja alkatrész verifikációs folyamatait a Toshiba

autopro.hu/V.M. | 2021.09.24 07:20

Felgyorsítja alkatrész verifikációs folyamatait a Toshiba

Fotó: Pixabay

A japán Toshiba egy modellalapú tervezési technológiát fejlesztett ki a félvezetőket tartalmazó autóipari komponensek verifikációjára. Az új programmal a tervezési részfolyamat ideje körülbelül 90 százalékkal csökkenthető.

Hirdetés

Az elektromos autók és a fejlett vezetéstámogató rendszerek terjedésével az autók alkatrészei egyre komplexebbé válnak. A modellalapú tervezést (model-based development – MBD), ami 3D-s modellek szimulációjára, valamint teljesítményelemzésre szolgál, széleskörűen alkalmazzák a prototípuskészítést megelőző tervezésben és verifikációban.

Az MBD funkciók szerint blokkokra bontja a járművet, az egész jármű viselkedését pedig a blokkok összekötésével vizsgálja. Az autók elektronikai alkatrészeinek kulcsfontosságú paramétereinek, konkrétan a hőtermelés és az elektromágneses interferencia mérésére a félvezetők működését blokkonként szükséges szimulálni. A modellek részletességének növekedése azonban azt jelenti, hogy a verifikációs idők kitolódnak.

Túl sok számítás, túl sok idő alatt

Az olyan elektromos alrendszerek, mint az elektromos kormányszervó, félvezetőalapú áramköröket tartalmaznak, amik ezredmásodperces gyorsasággal működnek, szorosan együtt a mechanikus elemekkel.

A Toshiba régi technológiája az áramköröket és a mechanikus elemeket – mint a fogaskerekeket – egyszerre, ezredmásodperces bontásban szimulálja. Mivel utóbbiakat elég lenne csak századmásodperces intervallumonként vizsgálni, ez a metódus nagy mennyiségű felesleges és időrabló számítás elvégzéséhez vezet. A technológia ezenfelül bonyolult is a Toshiba szerint, mivel magába foglalja az integrált áramkörök szimulációjára szolgáló SPICE modellt, ami félvezetők száznál is több paraméterét vizsgálja.

Vizsgáljunk külön-külön!

A problémák orvoslására a japán vállalat kifejlesztette az Accu-ROM™ nevezetű programját, ami egymástól külön kezeli az elektromos áramköröket, illetve a mechanikus elemeket. Először a mechanikus alkatrészek verifikációját végzi el, majd azokra egyszerűsíti a modellt, végül csak ezután következik a teljes rendszer verifikációja – elkerülve a szükségtelen számításokat. A SPICE modellből a szoftver automatikusan analóg áramkör-szimulációs VHDL-AMS modellt generál, aminek előnye, hogy a verifikációs paraméterek körét a legszükségesebbekre engedi szűkíteni, gyorsítva a verifikációs folyamatot. Egy elektromos kormányszervó verifikációja a Toshiba régi technológiájával 32 órába és 51 percbe telik, míg az újjal mindössze 3 óra 27 perc alatt elvégezhető – áll a vállalat közleményében.

A Toshiba reményei szerint, fejlesztése segíteni fogja az alacsony zajkibocsátású autóipari félvezetők terjedését, továbbá fel fogja azt használni autóiparin kívüli applikációkban, például ipari berendezések elemeinek fejlesztésében.

Kiemelt Partnereink