Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A vártnál is gyorsabban nyernek teret a kobotok
Az emberek melletti munkára tervezett kollaboratív robotok eladásai a 2025-2026-ig tartó időszakban a vártnál gyorsabban, évi 20-30 százalékkal fognak nőni a brit Interact Analysis piackutató szerint, ami arra is rámutat, hogy a kobotok jellemzően már mindössze két-három év alatt behozzák árukat.
2020-ban a koronavírus-járvány hatására lassult a kobotok globális eladása, 2021-ben viszont gyors növekedésnek indult a piac, mivel a cégek a vírus elleni védekezés módját ismerték fel a gépekben.
Emellett más faktorok is hozzájárulnak a növekedéshez, melyek egyike a világszerte tapasztalható munkaerőhiány. Ugyancsak szerephez jut, hogy a kobotok egyre több alkalmazásban állják meg helyüket, de az is, hogy egyes vállalatok a versenyképességük megtartása végett, a riválisaikat követve invesztálnak a technológiába.
Maya Xiao, az Interact Analysis Drives & Controls szakportál által idézett vezető elemzője továbbá kifejtette, hogy a koronavírus-járvány nem csak rövid távon, de közép és hosszú távon is pörgetni fogja a piacot.
Tudják, hogy vannak és hogy mire képesek
Xiao szerint mostanra a piac megfelelően mély ismeretekkel rendelkezik a kobotokról. „Három évvel korábban ez még nem így volt, de a kobotgyártók nagyon sikeresen megváltoztatták a helyzetet.”
A kobotok a termelésen kívül sikeresen megvetették lábukat a különböző szolgáltatási területeken is, mint a logisztika, a vendéglátás vagy az egészségügy. Éppen ezért a piacuk fejlődését később a mainál nagyobb mértékben fogja meghatározni a makrogazdasági teljesítmény.
Xiao úgy látja, hogy a kobotok nem vesznek el munkát, ahelyett kiegészítőként betöltenek másképpen üresen maradó pozíciókat. A kiegészítő jelleget erősíti a tény, miszerint a kobotok általában nem képesek emberi felügyelet nélkül üzemelni – húzta alá Xiao.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!